Skip to main content

Julemarked i Lübeck

Vi fortsetter suksessen fra tidligere år. Bli med på et førjulseventyr til hansabyen Lübeck!

Her finner vi et av Europas mest kjente og tradisjonsrike julemarkeder – et av førjulstidens høydepunkter i hansabyen. Lübeck pyntes fra topp til tå med lys og fakler, handelsmenn i tidsriktige kostymer tilbyr sine produkter og duften av ristede kastanjer og gløgg ligger som et teppe i den klare vinterluften. Byen står på UNESCOs verdensarvliste og er en av de best bevarte hansabyene.

Vi seiler med Color Line til Kiel og tar buss videre til Lübeck. Her bor vi på et godt og sentralt hotell og har god tid til å hygge oss på markedet. På veien hjem blir det julebord på skipet.

Vår dyktige og lokalkjente reiseleder Elbjørg Haugsdal tar godt vare på alle og enhver!

Gled deg til
  • Julemarked i Lübeck
  • Guidet bysightseeing
  • Besøk på marsipanbutikk
  • Flott julebord på båten hjem

Slik bor du

  • Color Fantasy

    Color Fantasy er et fullverdig cruiseskip som byr på en ekte cruiseopplevelse. Her får man et fantastisk avbrekk fra hverdagen. På Cruise med Color Line får du alt på ett sted: restauranter for enhver smak, romslige, lekre lugarer og aktiviteter for store og små. Spa og trening med panoramautsikt, badeland, casino, livemusikk i rolige omgivelser, disko i flere etasjer og ikke minst flotte, internasjonale musikalshow som ikke koster deg noe ekstra.

  • Radisson Blu Senator

    Dette flotte hotellet ligger rett ved elven Trave, bare 4 minutters gange fra Holstentor og byens middelaldersentrum. Her tilbys gratis Wi-Fi, basseng og badstuer.

    Rommene på Radisson Blu Senator Hotel har aircondition, flott utsikt over elven og byen, flatskjerm-TV, vannkoker og badekåper. Senator Hotel tilbyr frokostbuffé med varme og kalde retter. Nautilo restaurant serverer gourmetretter, mens Kogge Tavern tilbyr regionale spesialiteter. En kafé/bar med uteservering fins også på stedet. Innenstadt passer utmerket for deg som er interessert i kultur, shopping og arkitektur.

Dagsprogram

  • Vær oppmerksom på at dette programmet er veiledende og endringer kan forekomme.

    F = Frokost / L = Lunsj / M = Middag

  • DAG 1: 7. des (L)

    Avreise fra Oslo med MS Color Fantasy midt på dagen. Vi spiser felles lunsjbuffet ombord. På kvelden er det reservert plass for oss i teatret, og vi får med oss et flott show.

    7. des (L)
  • DAG 2: 8. des (F, M)

    Ankomst Kiel på morgenen og buss videre til Lübeck (ca. 1,5 timer). Ved ankomst blir det guidet bysightseeing og besøk på julemarkedet. Lunsj på egenhånd. På kvelden spiser vi felles middag på hotellet.

    8. des (F, M)
  • DAG 3: 9. des (F, L)

    I dag besøker vi marsipanbutikken og det blir felles lunsj på den helt spesielle restauranten Rathauskeller. Fritid til mer julemarked og middag på egenhånd.

    9. des (F, L)
  • DAG 4: 10. des (F, M)

    Etter frokost henter bussen oss for transport tilbake til Kiel. Vi parkerer på Norwegen Kai og spaserer inn til sentrum for julemarked og siste shopping. 13.00 er det tid for å hente koffertene i bussen og gå ombord. Julebord på kvelden om bord.

    10. des (F, M)
  • DAG 5: 11. des (F)

    Frokost før ankomst Oslo.

Våre reiseledere

På våre turer er det alltid med en dyktig norsk eller skandinavisktalende reiseleder. Noen ganger vil reiseleder være med gruppen fra Oslo lufthavn, andre ganger vil reiseleder møte gruppen ved ankomst destinasjonen.

  • Elbjørg Haugsdal
    Elbjørg Haugsdal

    Elbjørg Haugsdal
    har alltid jobbet innen reiseliv, og har lang erfaring fra ulike områder i bransjen og innenfor reiseledelse. De siste årene har hun kun jobbet som reiseleder, og stortrives med det! Hun er med på alt fra rundreiser, elvecruise, vandringer og aktive turer til temareiser og opera- og musikkreiser. Hennes spesialområde er Russland og resten av Europa, men hun er også på reisefot ellers i den store verden. Elbjørg er opptatt av god service og tar rollen som reiseleder seriøst. Hun er flink til å «se hver og en i gruppen», og passer på at gjestene får innfridd sine forventninger.

Prisen inkluderer:
  • Båtreise Oslo – Kiel t/r i spesifisert lugar
  • 2 frokoster, 1 lunsj og 1 middag om bord
  • Transport Kiel – Lübeck t/r
  • 2 netter på Radisson Blu Senator Hotel i valgt rom
  • 2 frokoster, 1 middag og 1 lunsj i Lübeck
  • Guidet bysightseeing i Lübeck
  • Norsk reiseleder

Tillegg for dobbeltlugar med havutsikt kr. 650,- pr. person

Tillegg for innvendig enkeltlugar/enkeltrom kr. 3 990,-
Tillegg for enkeltlugar med havutsikt/enkeltrom kr. 4 990,-

Lugarene er 3-stjerners og ligger på dekk 8-11. Promenadegaten & ombordstigning er på dekk 7. Priser på ytterligere oppgraderte lugartyper ved forespørsel. 

Verdt å vite

  • For å delta på turen må du være selvhjulpen og kunne håndtere din egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre reiseledere skal bistå med dette.
  • Generelt egner ikke våre reiser seg for den som har vondt for å gå. På utfluktene er det ofte mye gåing og det forventes at man skal kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen.
  • Spesielle behov underveis på turen må opplyses om ved påmelding.

Praktisk informasjon

Praktisk info:

Avgang fra Oslo Bussterminal, plattform A13, kl 1200. Via Jernbanetorget (utenfor apoteket) forutsatt ledig plass på bussen.
Avgang fra Color Line terminalen på Hjortnes klokken 1020 og 1100.
(Pris ifølge Ruters takster (Sone 1).

Reisetider:
2.des: Oslo (Hjortneskaia) - Kiel    14:00 - 10:00 (3.des)
5.des: Kiel - Oslo (Hjortneskaia)    14:00 - 10:00 (6.des)

Oppmøte kl.12.00. Ombordstigning starter ca. 45 minutter før avgang.

Offentlig transport:
Trikk nummer 13 til Skillebekk (gangavstand ca 10 minutter)

 

 

Kart Julemarked i Lübeck

Temperatur og vær

  januar februar mars april mai juni juli august september oktober november desember
Hamburg 3 / -2 4 / -2 7 / 0 12 / 3 17 / 7 20 / 11 21 / 12 22 / 12 18 / 19 13 / 6 8 / 3 4 / -1
Berlin 2 / -3 4 / -2 8 / 0 13 / 4 19 / 8 22 / 12 23 / 13 23 / 13 19 / 10 13 / 6 7 / 2 3 / -1
München 2 / -5 4 / -4 8 / -1 13 / 3 18 / 7 21 / 10 23 / 12 22 / 12 19 / 9 14 / 5 7 / 0 3 / -4

Avganger & bestilling

DatoAvreisestedReisemålVarighetLedige plasserFra pris

Desember 2024

7/12Oslo - Color Line terminalenJulemarked i Lübeck5 dagerLedige plasser11 390,-BestillMer informasjon

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

    Tillatt håndbagasje er vanligvis 1 kolli á 10 kg (Norwegian 55x40x23 cm).
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med væsker i håndbagasjen. Det er likevel åpnet for å ta med mindre mengder væske, forutsatt at:
    Væskene er i beholdere som rommer inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml er ikke tillatt, uavhengig av hvor mye væske de inneholder).
    Beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") og lukket plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.
    Det er kun tillatt med én 1- liters pose per reisende. For mer informasjon: Bagasjeregler Avinor

    Husk å ha pass i håndbagasjen!

  • Hva gjør jeg med spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette, og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og destinasjon.

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg, enten ved å ta med  originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring (engelsk) eller kopi av resept.
    Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om at du maks kan ha 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen!

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller travel i god tid før avreise.

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er økonomisk uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå på venteliste, er det fint om du kontakter oss snarest.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    Senest 2 uker før avreise vil reisedokumentene ligge på Min side. Da vil du også få informasjon om din reise og hvem som er vert på ditt resort.  

    I e-posten du får med din ordrebekreftelse finner du en link som tar deg til Min side.

  • Er det påmeldingsfrist for bestilling?

    Det er ingen påmeldingsfrist på våre turer, men hvis du har bestemt deg for å være med på en tur – bestill tidlig! Mange turer blir raskt fulltegnet, så det er viktig å sikre seg en plass. 

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Kan en reise bli kansellert?

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Er det påmeldingsfrist for ekstra utflukter i programmet?

    Ekstra utflukter/aktiviteter bør velges ved bestilling av reisen og senest innen restbetalingen 60 dager før avreise. 

  • Antall deltakere på hver reise?

    Våre grupper har vanligvis mellom 18 og 30 deltakere.

  • Kan dere være behjelpelig med tilslutningsfly?

    Ønsker du tilslutning fra andre byer enn Oslo er vi behjelpelige med det. Unntaket er de gangene det benyttes et flyselskap som ikke tilbyr tilslutning. Ta kontakt med oss for priser og muligheter.
    Tilslutning må bestilles senest 2 måneder før avreise. Vær oppmerksom på at bekreftelse av tilslutningsbilletter er bindende. Ved avbestilling følger disse de generelle vilkår.

    Fordelen med å bestille tilslutninger gjennom Aller travel er at billetter er gjennomgående og du kan således sjekke inn bagasje hele veien, både på utreise og retur.* Noen unntak (spesifike destinasjoner).

    Ordner du tilslutning selv er dette på eget ansvar. Vi anbefaler alltid at man kjøper endringsbare billetter og har god tid mellom to fly. Eventuelle utgifter for endring eller kjøp av nye billetter må du selv dekke. Har du bestilt tilslutningsbilletter selv, er det viktig at du sjekker bagasjeregler for denne flyvningen. Dersom du har bestilt tilslutning via Aller travel, kan du ta med deg like mye bagasje på både innenlands- og utenlandsflyvningen.

    *Grunnet korona kan det nå være avvik fra normalen. Selv med gjennomgående flybilletter kan det være nødvendig å hente ut bagasje i Oslo, og sjekke inn denne på nytt. Du er selv ansvarlig for å sjekke ved første innsjekk om bagasje blir sendt hele veien til endelig destinasjon. Dette gjelder både utreise og retur.

  • Hvordan er avbestillingsreglene?

    Følgende regler gjelder dersom det ikke er oppgitt andre vilkår på ordrebekreftelsen:

    - Ved avbestilling f.o.m innbetalt depositum frem til 61 dager før avreise, refunderes ikke depositum. 
    - Ved avbestilling f.o.m 60 dager t.o.m. 36 dager før avreise, belastes 50% av reisens totale pris.
    - Ved avbestilling f.o.m 35 dager før avreise, belastes reisens totale pris.

    Se også våre reisevilkår -/reisevilkar

  • Selger dere avbestillings- og reiseforsikring?

    Forsikringer er ikke inkludert i prisen på våre reiser, og Aller travel selger ikke forsikringer. 

    Alle reisende må ha gyldig reiseforsikring når de reiser på tur med oss! Har du en forsikring gjennom jobb eller kredittkort er det viktig å sjekke at denne er gyldig for reisetidspunktet og landet/landene du skal til. Ha alltid med en kopi av forsikringsbeviset ditt samt din polise på turen.
    Europeisk Helsetrygdkort for reiser i Europa kan bestilles på www.helsenorge.no eller på telefon 23 32 70 00
    Vi anbefaler også at du tegner en avbestillingsforsikring, dersom dette ikke er inkludert i selve reiseforsikringen. Denne bør tegnes hos ditt forsikringsselskap i forbindelse med bestilling av reisen. Skulle noe skje med deg eller en av dine nærmeste før reisen får du dermed dekket dine økonomiske tap. Den reisende er selv ansvarlig for å tegne de nødvendige forsikringer.

  • Flytider og endringer

    Flytidene som fremkommer på din bestillingsbekreftelse er basert på foreløpig bekreftelse fra flyselskapet. Det er viktig å være forberedt på at avgangstider og ruter kan bli endret, dette er dessverre helt utenfor Aller Travels kontroll. Vær oppmerksom på at det er flytider som vises på dine reisedokumenter som gjelder.

    Velger du å kjøpe tilslutningsbilletter på egenhånd må du selv dekke utgiftene i forbindelse med å kjøpe nye billetter, om avreisetiden fra Oslo skulle endre seg. 

    Vær oppmerksom på at programmet også er veiledende og endringer kan forekomme.

  • Hva slags hotell skal vi bo på?

    Vi gjør alltid det vi kan for å finne gode hoteller, hvor både standard, atmosfære og beliggenhet er riktig. Det er ikke alltid vi klarer å dekke alle punkter, men vi gjør alltid vårt beste. Våre hotell er vanligvis i kategorien 3- og 4-stjerners, men vi henger oss ikke opp i stjerner hvis vi finner det riktige hotellet.
    På enkelte destinasjoner kan rommene på hotellet variere i størrelse, standard og beliggenhet. Vær også oppmerksom på enkeltrom kan være mindre og enklere innredet enn dobbeltrom. Vær også oppmerksom på at enkelte hotell ikke har aircondition. 

    En sjelden gang opplever vi overbookinger som gjør at vi må bytte hotell. Dette er dessverre utenfor vår kontroll. Skulle dette skje vil vi informere våre gjester umiddelbart.

  • Hva gjør jeg dersom jeg er allergisk eller har matintoleranse?

    Det er veldig viktig at allergier og matintoleranser blir oppgitt ved bestilling. Vi kan ikke garantere at du får nøyaktig den maten du trenger på tur, men vi gjør vårt beste. Det kan være lurt å ha med noe mat hjemmefra, og vær klar over at flyselskapene ikke serverer spesialdietter på kortere strekninger.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    2 uker før avreise vil dine flybilletter og ytterligere informasjon ligge tilgjengelig på "Min Side"
    Du vil få endelig dagsprogram, og annen nyttig informasjon som blant annet reiseleders navn og telefonnummer.

    Vi sender ikke ut deltakerlister på grunn av strenge personvernregler.

  • Kan jeg reservere sete på flyet?

    Det er få flyselskap hvor vi har mulighet til å reservere seter. Er du i en særegen posisjon hvor du trenger et spesielt sete – ta kontakt så gjør vi det vi kan!

  • Kreves det visum for min reise?

    Det kreves visum til flere av våre destinasjoner. Nærmere informasjon om dette blir sendt sammen med ordrebekreftelsen ved bestilling.

    Du bør tenke på å søke om visum så tidlig som mulig – ikke alle lands ambassader er like effektive.

    Vi samarbeider med Visumexpert og de kan hjelpe deg med søknadsprosessen. Nettsidene til Visumexpert finner du her.

    Reisende med utenlandsk pass må sjekke reglene ved den aktuelle ambassaden eller konsulatet. Det er den reisendes ansvar å sørge for at pass og eventuelt visum er gyldig ved avreise. Aller Travel er ikke erstatningspliktig for passasjerer som ikke har dette i orden.

    Visum for Kina og USA – se respektive land

  • Hvor mye bagasje kan jeg reise med?

    På turer med fly minner vi om at du må tilpasse bagasjen etter flyselskapets vektbegrensninger. Disse kan variere fra flyselskap til flyselskap. Mer informasjon om hva som gjelder på din reise vil fremgå av reisedokumentene vi sender ut 2-3 uker før avreise.

    Har du bestilt tilslutning selv er det viktig at du sjekker bagasjereglene for denne flyvningen. Har vi bestilt tilslutning er bagasjereglene lik på innenlands som på den videre flyvningen.

  • Håndbagasje?

    Tillatt håndbagasje varierer fra selskap til selskap, samt destinasjon.
    For flyvninger innen Europa gjelder følgende hos våre mest brukte flyselskaper:
    Norwegian - 10 kg  (mål: 55x40x23 cm)
    SAS - 8 kg (mål: 55 x 40 x 23 cm)
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.
    Merk også at det er regler vedrørende størrelse på det du har med deg av flytende væske i håndbagasjen. Hovedregelen er at du kan ha 100 ml per beholder, og max 1000ml totalt. Alle beholdere må kunne plasseres samlet i èn gjennomsiktig pose som rommer max 1 liter. Denne posen skal i tillegg kunne lukkes (type zip lock bag).

    For mer informasjon: https://avinor.no/en/airport/practical-information/plan-your trip/baggage/liquids

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg. Dette kan være ved å ta med originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring eller kopi av resept. Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om maks 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    All medisin bør være i originalemballasje og det er fornuftig å ta med resepten eller en bekreftelse fra legen på engelsk. Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen tilfelle den innsjekkede bagasjen skulle bli forsinket.

    For nærmere informasjon om legemidler til utlandet: 
    https://helsenorge.no/legemidler/medisiner-pa-reise

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller Travel i god tid før avreise. 

  • Spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du er selv ansvarlig for å ordne med oksygensylinder hvis du skal ha dette med ombord i flyet. Hver sylinder kan ikke overstige 5 kg i totalvekt. Oksygensylindere med påmonterte regulatorer eller ventiler må være beskyttet slik at de ikke kan bli skadet og derved ha et utilsiktet utslipp av oksyge

  • Er det mulig å få assistanse før og etter innsjekking på flyplassen?

    Dersom du trenger hjelp til å komme deg fra innsjekkingen til gaten, kan du be om rullestolassistanse. Vennligst kontakt oss i god tid og senest 35 dager før avreise. Husk å oppgi hvilken form for assistanse du trenger.

    WCHR – rullestol til rampe
    WCHS – rullestol til trapp
    WCHC – rullestol til sete

    Dersom du reiser med en elektrisk rullestol, husk å oppgi vekt og batteriinformasjon på rullestolen.

    Vær oppmerksom på at rullestolassistanse gjelder først når du kommer til innsjekkingsskranken enten i Norge eller i utlandet.

    Dersom du skulle ha behov for ytterligere assistanse, vennligst kontakt Aller travel, tlf. 23 89 64 70.
     

  • Bør jeg vaksineres før reisen?

    Det er den reisendes eget ansvar å sørge for at den har de nødvendige vaksinasjonene som gjelder til bestilt reisemål. Ta kontakt med din nærmeste vaksinasjonsklinikk for mer informasjon om hva du trenger til akkurat ditt reisemål.