Skip to main content
Nyhet
Uten enkeltromstillegg

Singeltur - Hurghada

Velkommen til en spennende singeltur til Egypt. Vi skal bo i eksotiske Hurghada, en drømmedestinasjon fint beliggende langs kysten, kjent for sitt turkise hav.

På denne 8-dagers turen, som er spesielt tilrettelagt for deg som reiser alene, kan du utforske nye steder, møte nye mennesker og skape minner for livet. I tillegg til å bo komfortabelt på luksuriøse Hotell Hurghada Marriott Beach Resort, som ligger rett på den vakre stranden, blir det mulighet for spennende aktiviteter, felles middager og opplevelser. Reiseleder Tone har bodd i Egypt i mange år og har guidet utallige grupper i landet. Hun er godt kjent med stedet, menneskene og tradisjonene som gjør reisen unik.

Et av turens virkelige høydepunkter er en heldagsutflukt til Luxor, kjent som verdens største utendørsmuseum. I den vakre Nildalen besøker vi Kongenes Dal med de fantastiske faraogravene og det enorme Karnak-tempelet. Under turen vil vi også nyte en deilig lunsj og se den vakre og eksotiske naturen.

Hurghada er kjent for sin kosmopolitiske atmosfære, sine vakre strender, krystallklare vann og rike marineliv. På flere av dagene kan du slappe av på hotellets private strand eller ved et av bassengene. Reiselederen tar med de som vil på en frivillig båttur, da Hurghadas korallrev er blant de mest imponerende i verden, noe som gjør snorkling og dykking til populære aktiviteter.

Vi ser frem til å ønske deg velkommen på denne singelturen til Hurghada, hvor du vil få muligheten til å oppleve Egypts rike kultur, vakre landskap og spennende historie, alt i selskap med nye venner og uten ekstra kostnad for enkeltrom.
 

Gled deg til
  • Bli kjent med Hurghadas flotte marina, gamlebyen og lokale markeder.
  • Faraogravene i Luxor og det imponerende Karnak- templet
  • Nyte vårt 5-stjernes hotell med flotte fasiliteter og privat strand
  • Deilig klima på årets kjøligste tid

Dagsprogram

  • Vær oppmerksom på at dette programmet er veiledende og endringer kan forekomme.

    F = Frokost / L = Lunsj / M = Middag

  • DAG 1: Ankomst (M)

    Avreise Norge med direktefly til Hurhgada. Kort kjøre tur til hotellet.
    På kvelden inviterer vi til en velkomstmiddag på vårt flotte hotell. Buffeten har et bredt utvalg av lokale og internasjonale retter, samtidig som dere blir bedre kjent med reisefølget.

  • DAG 2: Halvdagstur i Hurghada (F, M)

    Etter en deilig frokost starter vi dagen med en halvdags busstur som gir en kort og informativ introduksjon til Hurghada. Vi får en orientering om de viktigste severdighetene, inkludert marinaen, gamlebyen og noen av de hyggelige lokale stedene. Etter en innholdsrik dag kan man nyte en deilig middagsbuffet på Marriott Hurghada. Hotellet tilbyr ulike retter som passer for alle smaker og varierer med ulike buffeter hver kveld. Det kan være egyptisk, italiensk, mexicansk osv.

    Halvdagstur i Hurghada (F, M)
  • DAG 3: Fridag til sol og bad (F, M)

    Denne dagen er satt av til avslapning og å nyte hotellets fasiliteter. Hotellet har privat strand hvor den ene delen er formet som en liten lagune, her er det finkornet sand og nydelig klart vann. Man kan også tilbringe dagen ved bassenget eller forsøke en massasje hos hotellets massører. Nyt solen og ta en dukkert i det klare, forfriskende vannet. Hotellet har en fin pool bar med deilige lunsj retter hvor du kan nyte ett godt måltid.

    Fridag til sol og bad (F, M)
  • DAG 4: Heldagstur til Luxor (F, L, M)

    Tidlig morgen setter vi kursen sørover mot den vakre Nildalen på heldagstur til Luxor. Vi krysser Rødehavsfjellene og kjører gjennom ørkenen før vi ankommer den grønne og eksotiske Nildalen. Luxor regnes som verdens største utendørsmuseum med alle sine historiske utgravningsområder. På kjøreturen får vi høre om en av verdens mest spennende sivilisasjoner. Vi besøker gravene til tre ulike faraoer i Kongenes Dal, og utforsker det enorme Karnak-tempelet. Karnak-templet regnes som verdens største tempel område tilegnet en gud, her har mer enn 70 ulike faraoer bygget og endret over en tidsperiode på to tusen år. Vi spiser lunsj i Luxor i løpet av dagen. Etter en dag med utforsking og historiske opplevelser i verdensklasse, ankommer vi hotellet sen kveld.

    Heldagstur til Luxor (F, L, M)
  • DAG 5: Fridag med sol og bad (F, L) Frivillig tradisjonell middag

    Denne dagen er satt av til å slappe av på hotellet med sol, bad og å fordøye inntrykkene fra Luxor og Egypts spennende historie. Man kan nyte hotellets fasiliteter eller oppleve litt mer av den lokale atmosfæren.

    For de som ønsker en kulturell opplevelse, tar reiselederen dere med på en meget spennende restaurant hvor man kan nyte vidunderlig kamel biff og lokalt show, kanskje det blir mage magedans eller annet minneverdig å opplevelse.

    Fridag med sol og bad (F, L) Frivillig tradisjonell middag
  • DAG 6: Fridag med sol og bad (F, M) Frivillig båttur

    Dagen er fri til å slappe av og nyte solen ved stranden eller i bassenget på Marriott Hurghada.

    For de som ønsker å oppleve mer, organiserer reiselederen en fin båttur på privat yacht. Her er det mulighet til å snorkle og bade for de som ønsker det. Rødehavet er i verdensklasse for marint liv og det å snorkle er ofte en uforglemmelig opplevelse. (ikke inkludert). Dette er en valgfri aktivitet som gir en mulighet til å se området fra vannet.

    Fridag med sol og bad (F, M) Frivillig båttur
  • DAG 7: Fridag sol og bad (F, M)

    Tilbring den siste fulle dagen med å nyte solen, stranden og de mange fasilitetene Marriott Hurghada har å tilby. Vi avslutter reisen med en nydelig avskjedsmiddag på restaurant Tuscany inne på hotellet. Her får vi servert en deilig avskjedsmeny, og det vil bli en hyggelig kveld sammen med resten av reisefølget.

    Fridag sol og bad (F, M)
  • DAG 8: Hjemreise (F)

    Etter en siste deilig frokost sjekker vi ut og kjører den korte veien til flyplassen for direkte fly tilbake til Norge. Vi håper dere får en fantastisk tur og mange gode minner fra ett spennende land!

Slik bor du

5-stjernes hotell som ligger 10-minutters kjøretur fra Marina Hurghada. Hotellet har flere basseng, helsestudio og sin egen øy med privat strand. Hotellet har vakker utsikt over Rødehavet. 
Alle rommene er dobbeltrom, til bruk alene. Det er TV, minibar og safe. Badet inkluderer hårføner og bidet. 
Hver morgen serveres en omfattende frokostbuffé i Shorouk-restauranten eller på den utendørs terrassen med havutsikt. Lunsjsnacks er tilgjengelige fra bassengrestauranten.
Helsestudioet ligger i en separat bygning og tilbyr massasjerom. Sportsinteresserte gjester kan spille tennis eller trene på Marriotts omfattende treningsstudio.
Hotellet tilbyr strandhåndklær og solstoler. Hotellets store åpne terrasse er et hyggelig sted å slappe av med en egyptisk vannpipe eller en drink.

Hurghada Marriott Beach Resort *****
El Corniche Road, Hurghada,
Red Sea Governorate, Egypt

Våre reiseledere

På våre turer er det alltid med en dyktig norsk eller skandinavisktalende reiseleder. Noen ganger vil reiseleder være med gruppen fra Oslo lufthavn, andre ganger vil reiseleder møte gruppen ved ankomst destinasjonen.

  • Tone Mjøberg
    Tone Mjøberg
    Tone Mjøberg
    har jobbet med reiseliv i 25 år, og er kjent som en svært dyktig og entusiastisk reiseleder. Tone er verdensvant, og lever og ånder for kultur og reising. Hun er brennende interessert i all slags historie og liker å dele sin kunnskap. I tillegg er Tone veldig omgjengelig og imøtekommende, og tar godt vare på gruppen også når det ikke er program. Tone sier: «I Aller travel har jeg fått mulighet til å lage turer til områder som jeg kjenner godt. Noen av stedene har jeg bodd selv, og da vet jeg hvor vi skal bo, hvilken restaurant vi skal til, og akkurat hva vi bør spise. Jeg er så glad i mennesker og liker godt å være sosial med hele reisegruppa. Ikke bare når vi er på omvisning, men også rundt måltidene, hvor vi sitter sammen og har gode samtaler og diskusjoner om hva vi har sett i løpet av dagen. Det tror jeg er en viktig del!»

Om flyreisen

Ønsker du tilslutning fra andre byer i Norge er vi behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss for pris og muligheter i god tid før avreise (minimum 60 dager før).
I forhold til bagasje og eventuelle forsinkelser/endringer på reisen, er det en fordel å ha gjennomgående flybillett fra avreisested til endelig destinasjon, framfor separate flybilletter.

Alle tider er lokale tider. Vær oppmerksom på at eventuelle endringer av flytider er utenfor Aller travels kontroll.

  • Avgang fra Oslo.
  • Vi anbefaler at du møter opp i god tid og senest 2 timer før avreise.
  • For avreisetidspunkt se Avganger & bestilling.

Turen til Hurghada flyplass

Varighet
ca. 5 1/2 timer
Flyselskap
Norwegian

Du kan sjekke inn 2 stk bagasje av 23 kg.

Turen hjem fra Hurghada flyplass

Varighet
ca. 6 timer
Flyselskap
Norwegian

Du kan sjekke inn 2 stk bagasje av 23 kg.

Prisen inkluderer:
  • Fly direkte t/r Oslo Gardermoen – Hurghada inkl. flyskatter
  • 7 netter på Hurghada Marriott 5* m/ frokost
  • 6 middager på hotellet
  • 2 lunsjer
  • Utflukter i henhold til program
  • Gruppevisum ved ankomst (med mindre bestemmelser for visum endres før avreise)
  • All transport og innganger som nevnt i programmet
  • Norsktalende reiseleder

Verdt å vite

  • For å delta på turen må du være selvhjulpen og kunne håndtere din egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre reiseledere skal bistå med dette.
  • Generelt egner ikke våre reiser seg for den som har vondt for å gå. På utfluktene er det ofte mye gåing og det forventes at man skal kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen.
  • Spesielle behov på flyreisen og underveis på turen må opplyses om ved påmelding

Praktisk informasjon

Pass/visum

Norske borgere trenger visum for opphold i Egypt. Passet må være gyldig i inntil seks måneder etter hjemkomst. Pass må være maskinlesbart for innreise til Egypt. Det vil si at håndskrevne nødpass ikke er gyldig for innreise til Egypt. Gruppevisum som fås ved ankomst i Egypt er inkludert i prisen på denne reisen, med mindre innreisebestemmelser endrer seg innen avreise.

Vaksiner

Det henvises til Folkehelseinstituttets hjemmesider for offisielle helsefaglige reiseråd og veiledning til nordmenn ved reiser til utlandet.
Søk også råd hos lege eller Folkehelseinstituttet i god tid før avreise om eventuelle vaksiner.

Avganger & bestilling

DatoAvreisestedReisemålVarighetLedige plasserFra pris

Januar 2025

11/1Oslo GardermoenSingel Hurghada8 dagerLedige plasser22 490,-BestillMer informasjon

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

    Tillatt håndbagasje er vanligvis 1 kolli á 10 kg (Norwegian 55x40x23 cm).
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med væsker i håndbagasjen. Det er likevel åpnet for å ta med mindre mengder væske, forutsatt at:
    Væskene er i beholdere som rommer inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml er ikke tillatt, uavhengig av hvor mye væske de inneholder).
    Beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") og lukket plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.
    Det er kun tillatt med én 1- liters pose per reisende. For mer informasjon: Bagasjeregler Avinor

    Husk å ha pass i håndbagasjen!

  • Hva gjør jeg med spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette, og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og destinasjon.

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg, enten ved å ta med  originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring (engelsk) eller kopi av resept.
    Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om at du maks kan ha 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen!

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller travel i god tid før avreise.

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er økonomisk uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå på venteliste, er det fint om du kontakter oss snarest.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    Senest 2 uker før avreise vil reisedokumentene ligge på Min side. Da vil du også få informasjon om din reise og hvem som er vert på ditt resort.  

    I e-posten du får med din ordrebekreftelse finner du en link som tar deg til Min side.

  • Er det påmeldingsfrist for bestilling?

    Det er ingen påmeldingsfrist på våre turer, men hvis du har bestemt deg for å være med på en tur – bestill tidlig! Mange turer blir raskt fulltegnet, så det er viktig å sikre seg en plass. 

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Kan en reise bli kansellert?

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Er det påmeldingsfrist for ekstra utflukter i programmet?

    Ekstra utflukter/aktiviteter bør velges ved bestilling av reisen og senest innen restbetalingen 60 dager før avreise. 

  • Antall deltakere på hver reise?

    Våre grupper har vanligvis mellom 18 og 30 deltakere.

  • Kan dere være behjelpelig med tilslutningsfly?

    Ønsker du tilslutning fra andre byer enn Oslo er vi behjelpelige med det. Unntaket er de gangene det benyttes et flyselskap som ikke tilbyr tilslutning. Ta kontakt med oss for priser og muligheter.
    Tilslutning må bestilles senest 2 måneder før avreise. Vær oppmerksom på at bekreftelse av tilslutningsbilletter er bindende. Ved avbestilling følger disse de generelle vilkår.

    Fordelen med å bestille tilslutninger gjennom Aller travel er at billetter er gjennomgående og du kan således sjekke inn bagasje hele veien, både på utreise og retur.* Noen unntak (spesifike destinasjoner).

    Ordner du tilslutning selv er dette på eget ansvar. Vi anbefaler alltid at man kjøper endringsbare billetter og har god tid mellom to fly. Eventuelle utgifter for endring eller kjøp av nye billetter må du selv dekke. Har du bestilt tilslutningsbilletter selv, er det viktig at du sjekker bagasjeregler for denne flyvningen. Dersom du har bestilt tilslutning via Aller travel, kan du ta med deg like mye bagasje på både innenlands- og utenlandsflyvningen.

    *Grunnet korona kan det nå være avvik fra normalen. Selv med gjennomgående flybilletter kan det være nødvendig å hente ut bagasje i Oslo, og sjekke inn denne på nytt. Du er selv ansvarlig for å sjekke ved første innsjekk om bagasje blir sendt hele veien til endelig destinasjon. Dette gjelder både utreise og retur.

  • Hvordan er avbestillingsreglene?

    Følgende regler gjelder dersom det ikke er oppgitt andre vilkår på ordrebekreftelsen:

    - Ved avbestilling f.o.m innbetalt depositum frem til 61 dager før avreise, refunderes ikke depositum. 
    - Ved avbestilling f.o.m 60 dager t.o.m. 36 dager før avreise, belastes 50% av reisens totale pris.
    - Ved avbestilling f.o.m 35 dager før avreise, belastes reisens totale pris.

    Se også våre reisevilkår -/reisevilkar

  • Selger dere avbestillings- og reiseforsikring?

    Forsikringer er ikke inkludert i prisen på våre reiser, og Aller travel selger ikke forsikringer. 

    Alle reisende må ha gyldig reiseforsikring når de reiser på tur med oss! Har du en forsikring gjennom jobb eller kredittkort er det viktig å sjekke at denne er gyldig for reisetidspunktet og landet/landene du skal til. Ha alltid med en kopi av forsikringsbeviset ditt samt din polise på turen.
    Europeisk Helsetrygdkort for reiser i Europa kan bestilles på www.helsenorge.no eller på telefon 23 32 70 00
    Vi anbefaler også at du tegner en avbestillingsforsikring, dersom dette ikke er inkludert i selve reiseforsikringen. Denne bør tegnes hos ditt forsikringsselskap i forbindelse med bestilling av reisen. Skulle noe skje med deg eller en av dine nærmeste før reisen får du dermed dekket dine økonomiske tap. Den reisende er selv ansvarlig for å tegne de nødvendige forsikringer.

  • Flytider og endringer

    Flytidene som fremkommer på din bestillingsbekreftelse er basert på foreløpig bekreftelse fra flyselskapet. Det er viktig å være forberedt på at avgangstider og ruter kan bli endret, dette er dessverre helt utenfor Aller Travels kontroll. Vær oppmerksom på at det er flytider som vises på dine reisedokumenter som gjelder.

    Velger du å kjøpe tilslutningsbilletter på egenhånd må du selv dekke utgiftene i forbindelse med å kjøpe nye billetter, om avreisetiden fra Oslo skulle endre seg. 

    Vær oppmerksom på at programmet også er veiledende og endringer kan forekomme.

  • Hva slags hotell skal vi bo på?

    Vi gjør alltid det vi kan for å finne gode hoteller, hvor både standard, atmosfære og beliggenhet er riktig. Det er ikke alltid vi klarer å dekke alle punkter, men vi gjør alltid vårt beste. Våre hotell er vanligvis i kategorien 3- og 4-stjerners, men vi henger oss ikke opp i stjerner hvis vi finner det riktige hotellet.
    På enkelte destinasjoner kan rommene på hotellet variere i størrelse, standard og beliggenhet. Vær også oppmerksom på enkeltrom kan være mindre og enklere innredet enn dobbeltrom. Vær også oppmerksom på at enkelte hotell ikke har aircondition. 

    En sjelden gang opplever vi overbookinger som gjør at vi må bytte hotell. Dette er dessverre utenfor vår kontroll. Skulle dette skje vil vi informere våre gjester umiddelbart.

  • Hva gjør jeg dersom jeg er allergisk eller har matintoleranse?

    Det er veldig viktig at allergier og matintoleranser blir oppgitt ved bestilling. Vi kan ikke garantere at du får nøyaktig den maten du trenger på tur, men vi gjør vårt beste. Det kan være lurt å ha med noe mat hjemmefra, og vær klar over at flyselskapene ikke serverer spesialdietter på kortere strekninger.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    2 uker før avreise vil dine flybilletter og ytterligere informasjon ligge tilgjengelig på "Min Side"
    Du vil få endelig dagsprogram, og annen nyttig informasjon som blant annet reiseleders navn og telefonnummer.

    Vi sender ikke ut deltakerlister på grunn av strenge personvernregler.

  • Kan jeg reservere sete på flyet?

    Det er få flyselskap hvor vi har mulighet til å reservere seter. Er du i en særegen posisjon hvor du trenger et spesielt sete – ta kontakt så gjør vi det vi kan!

  • Kreves det visum for min reise?

    Det kreves visum til flere av våre destinasjoner. Nærmere informasjon om dette blir sendt sammen med ordrebekreftelsen ved bestilling.

    Du bør tenke på å søke om visum så tidlig som mulig – ikke alle lands ambassader er like effektive.

    Vi samarbeider med Visumexpert og de kan hjelpe deg med søknadsprosessen. Nettsidene til Visumexpert finner du her.

    Reisende med utenlandsk pass må sjekke reglene ved den aktuelle ambassaden eller konsulatet. Det er den reisendes ansvar å sørge for at pass og eventuelt visum er gyldig ved avreise. Aller Travel er ikke erstatningspliktig for passasjerer som ikke har dette i orden.

    Visum for Kina og USA – se respektive land

  • Hvor mye bagasje kan jeg reise med?

    På turer med fly minner vi om at du må tilpasse bagasjen etter flyselskapets vektbegrensninger. Disse kan variere fra flyselskap til flyselskap. Mer informasjon om hva som gjelder på din reise vil fremgå av reisedokumentene vi sender ut 2-3 uker før avreise.

    Har du bestilt tilslutning selv er det viktig at du sjekker bagasjereglene for denne flyvningen. Har vi bestilt tilslutning er bagasjereglene lik på innenlands som på den videre flyvningen.

  • Håndbagasje?

    Tillatt håndbagasje varierer fra selskap til selskap, samt destinasjon.
    For flyvninger innen Europa gjelder følgende hos våre mest brukte flyselskaper:
    Norwegian - 10 kg  (mål: 55x40x23 cm)
    SAS - 8 kg (mål: 55 x 40 x 23 cm)
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.
    Merk også at det er regler vedrørende størrelse på det du har med deg av flytende væske i håndbagasjen. Hovedregelen er at du kan ha 100 ml per beholder, og max 1000ml totalt. Alle beholdere må kunne plasseres samlet i èn gjennomsiktig pose som rommer max 1 liter. Denne posen skal i tillegg kunne lukkes (type zip lock bag).

    For mer informasjon: https://avinor.no/en/airport/practical-information/plan-your trip/baggage/liquids

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg. Dette kan være ved å ta med originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring eller kopi av resept. Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om maks 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    All medisin bør være i originalemballasje og det er fornuftig å ta med resepten eller en bekreftelse fra legen på engelsk. Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen tilfelle den innsjekkede bagasjen skulle bli forsinket.

    For nærmere informasjon om legemidler til utlandet: 
    https://helsenorge.no/legemidler/medisiner-pa-reise

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller Travel i god tid før avreise. 

  • Spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du er selv ansvarlig for å ordne med oksygensylinder hvis du skal ha dette med ombord i flyet. Hver sylinder kan ikke overstige 5 kg i totalvekt. Oksygensylindere med påmonterte regulatorer eller ventiler må være beskyttet slik at de ikke kan bli skadet og derved ha et utilsiktet utslipp av oksyge

  • Er det mulig å få assistanse før og etter innsjekking på flyplassen?

    Dersom du trenger hjelp til å komme deg fra innsjekkingen til gaten, kan du be om rullestolassistanse. Vennligst kontakt oss i god tid og senest 35 dager før avreise. Husk å oppgi hvilken form for assistanse du trenger.

    WCHR – rullestol til rampe
    WCHS – rullestol til trapp
    WCHC – rullestol til sete

    Dersom du reiser med en elektrisk rullestol, husk å oppgi vekt og batteriinformasjon på rullestolen.

    Vær oppmerksom på at rullestolassistanse gjelder først når du kommer til innsjekkingsskranken enten i Norge eller i utlandet.

    Dersom du skulle ha behov for ytterligere assistanse, vennligst kontakt Aller travel, tlf. 23 89 64 70.
     

  • Bør jeg vaksineres før reisen?

    Det er den reisendes eget ansvar å sørge for at den har de nødvendige vaksinasjonene som gjelder til bestilt reisemål. Ta kontakt med din nærmeste vaksinasjonsklinikk for mer informasjon om hva du trenger til akkurat ditt reisemål.