Skip to main content
Langtidsferie

Gode opplevelser i fellesskap


Aller travel har sendt glade gjester på DET GODE LIV langtidsferie siden 2014, og den beste tilbakemeldingen er at de fleste velger oss igjen, år etter år. Den lange vinteren blir kortere av et avbrekk på mellom 3 til 12 uker i varmere strøk, og energien får påfyll av det sosiale og aktive programmet vi tilbyr. Du får alltid en varm velkomst av vårt vertskap og alle blir fort kjent. 

Aller travel tilbyr langtidsferie i Spania, Portugal og Thailand på nøye utvalgte steder som står til våre standarder.

Leiligheter
Du bor godt i en fullt møblerte leilighet med eget soverom, kjøkken, bad og balkong. Leiligheten skal være et sted hvor man føler seg hjemme, og kan trekke seg tilbake til sitt eget. 

Alltid norske verter
De norske, voksne vertene er limet i vårt unike langtidsferiekonsept. De bor på samme resort som deg og er alltid tilgjengelig for våre gjester. De arrangerer sosiale aktiviteter og utflukter.
"Det er faktisk godt å ha noen til å hjelpe til med det praktiske når man er lenge på tur i utlandet, men også en trygghet dersom noen uforutsett skulle skje" sier Margit som var gjest på Club Marbella i 2021.

Mye for pengene
Når du kjøper en langtidsferie med DET GODE LIV, så er det ikke bare transport, vertskap og en fin leilighet som inngår i prisen, men også et helt konsept av uformelle aktiviteter. Vertene arrangert blant annet daglige morgenturer, bli kjent aftener, byvandringer, boccia turneringer, konkurranser og gjerne en tur med lokalbussen til nærmeste by. Her får du mange gode opplevelser i godt selskap.

Utflukter og kultur
Alle resort har oppsatte ukesprogram hvor du har mulighet til å bli kjent med landet og kulturen. Det blir ukentlig tilbud på både halv- eller heldagsutflukter, og opplegget avhenger av hva som rører seg på din destinasjon. 

På DET GODE LIV langtidsferie får du aktive, innholdsrike og meningsfulle dager – i sol, varme og trygge omgivelser.

"Fellesskapet på Aller travels langtidsferier er unikt, her er det er rom for alle" 
- forteller våre verter på Calpe.

Våre reisemål

Spania
Langtidsferie Club Marbella
Langtidsferie Club Marbella
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 14 990,-
Langtidsferie Elviria
Langtidsferie Elviria
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 13 990,-
Langtidsferie Tenerife
Langtidsferie Tenerife
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 18 490,-
Langtidsferie Calpe
Lavt singelromstillegg
Langtidsferie Calpe
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 13 490,-
Costa del Sol
Langtidsferie Club Marbella
Langtidsferie Club Marbella
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 14 990,-
Langtidsferie Elviria
Langtidsferie Elviria
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 13 990,-
Langtidsferie Estepona
Langtidsferie Estepona
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 14 490,-
Langtidsferie Benalmádena
Langtidsferie Benalmádena
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 14 490,-
Thailand
Langtidsferie Thailand
Eksotisk reise
Langtidsferie Thailand
  • Langtidsferier
  • Thailand
  • Pris: Fra 21 990,-
Portugal
Langtidsferie Albufeira
Langtidsferie Albufeira
  • Langtidsferier
  • Portugal
  • Pris: Fra 12 990,-

Aktuelle langtidsferier

For deg som ønsker en lysere, varmere og sosial vinter. 4 eller 8 ukers langtidsferie for godt voksne.

Langtidsferie Club Marbella
Langtidsferie Club Marbella
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 14 990,-
Langtidsferie Elviria
Langtidsferie Elviria
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 13 990,-
Langtidsferie Albufeira
Langtidsferie Albufeira
  • Langtidsferier
  • Portugal
  • Pris: Fra 12 990,-
Langtidsferie Tenerife
Langtidsferie Tenerife
  • Langtidsferier
  • Spania
  • Pris: Fra 18 490,-

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Koronavirus og reise

  • Hvor mye bagasje kan jeg ta med meg?

    Normalt 2 kolli à 23 kg på alle våre reiser med Norwegian og Flyr. Andre flyselskap kan forekomme og da er ofte 1 kolli à 23 kg inkludert. Mer informasjon finner du under presentasjonen av hvert enkelt resort samt i reisedokumentene som sendes ut 2-3 uker før avreise

  • Kan jeg forhåndsbestille seter på flyet?

    Vi gjør oppmerksom på at det er flyselskapet som står for seteplassering på flyet. Vi kan søke om seteplasser og assistanse på flyplassen kun av medisinske årsaker og mot dokumentasjon av legeattest. Ta kontakt med oss i god tid og senest 35 dager før avreise. 

  • Vil det kunne bli endringer på min reise?

    Ja, vi gjør dere oppmerksom på at flyselskapene noen ganger endrer avgangstider, ruter o.l. etter at våre turer er lagt ut på nett eller er annonsert.

  • Kan dere bestille tilslutningsbilletter?

    Ønsker du tilslutning fra andre byer enn Oslo er vi behjelpelige med det. Unntaket er de gangene det benyttes et flyselskap som ikke tilbyr tilslutning. Ta kontakt med oss for priser og muligheter.
    Tilslutning må bestilles senest 2 måneder før avreise. Vær oppmerksom på at bekreftelse av tilslutningsbilletter er bindende. Ved avbestilling følger disse de generelle vilkår.

    Fordelen med å bestille tilslutninger gjennom Aller travel er at billetter er gjennomgående og du kan således sjekke inn bagasje hele veien, både på utreise og retur.* Noen unntak (spesifike destinasjoner).

    Ordner du tilslutning selv er dette på eget ansvar. Vi anbefaler alltid at man kjøper endringsbare billetter og har god tid mellom to fly. Eventuelle utgifter for endring eller kjøp av nye billetter må du selv dekke. Har du bestilt tilslutningsbilletter selv, er det viktig at du sjekker bagasjeregler for denne flyvningen. Dersom du har bestilt tilslutning via Aller travel, kan du ta med deg like mye bagasje på både innenlands- og utenlandsflyvningen.

    *Grunnet korona kan det nå være avvik fra normalen. Selv med gjennomgående flybilletter kan det være nødvendig å hente ut bagasje i Oslo, og sjekke inn denne på nytt. Du er selv ansvarlig for å sjekke ved første innsjekk om bagasje blir sendt hele veien til endelig destinasjon. Dette gjelder både utreise og retur.

  • Hvordan sjekker man inn på flyplassen?

    Du kan benytte en automat for å sjekke inn på egenhånd. Det er ikke mulig å velge seteplass på gruppereiser med Norwegian. Gruppen vil dog bli plassert så samlet som mulig, og seter vil tildeles ved innsjekk.
    Skulle du ha behov for hjelp ved innsjekk er det personale på flyplassen som kan hjelpe deg. Vær oppmerksom på at det i utlandet kun vil være engelsktalende personale. Vi anbefaler at du er på flyplassen i god tid og senest 2 timer før avgang. For oversjøiske reiser er det andre tider som gjelder.
    Alle har individuelle billetter og skal sjekke inn hver for seg. Dette kan du gjøre så tidlig du ønsker på avreisedagen.

  • Er flymat inkludert?

    Serveringstilbudet ombord vil variere med flyselskap og lengde på reise. Generelt vil det på flyvninger innen Europa være enkel servering mot betaling. På oversjøiske flyvninger er servering oftest inkludert.

  • Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

    Tillatt håndbagasje er vanligvis 1 kolli á 10 kg (Norwegian 55x40x23 cm).
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.
    Merk også at det er regler vedrørende størrelsen på det du har med deg av flytende væske i håndbagasjen. Hovedregelen er at du kan ha 100 ml per beholder, og maks 1000 ml totalt. Alle beholdere må kunne plasseres samlet i èn gjennomsiktig pose som rommer maks 1 liter. Denne posen skal i tillegg kunne lukkes (type zip lock bag). For mer informasjon: https://avinor.no/en/airport/practical-information/plan-your trip/baggage/liquids.

    Husk å ha pass i håndbagasjen!

  • Hva gjør jeg med spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette, og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og destinasjon.

  • Hvordan bestiller jeg rullestolassistanse på flyplassen?

    Hvis du reiser med egen rullestol eller trenger hjelp til å komme deg fra innsjekkingen til gaten din, kan du be om rullestolassistanse. Vennligst kontakt oss i god tid og senest 35 dager før avreise. Husk å oppgi hvilken form for assistanse du trenger.

    WCHR – rullestol til rampe
    WCHS – rullestol til trapp
    WCHC – rullestol til sete

    Dersom du reiser med en elektrisk rullestol, husk å oppgi vekt og batteriinformasjon på rullestolen.

    Vær oppmerksom på at rullestolassistanse gjelder først når du kommer til innsjekkingsskranken enten i Norge eller i utlandet. Dersom du skulle ha behov for ytterligere assistanse, vennligst kontakt Aller travel, tlf. 23 89 64 70.

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg, enten ved å ta med  originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring (engelsk) eller kopi av resept.
    Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om at du maks kan ha 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen!

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller travel i god tid før avreise.

  • Hvem er våre verter?

    På langtidsferie er det skandinavisktalende verter på stedet som er tilgjengelige gjennom hele oppholdet. Informasjon om hvilke verter som er hvor, finner du på vår nettside og når du mottar våre reisedokument.

  • Hvem møter oss på flyplassen?

    Det er ingen reiseleder som følger med fra Norge. En representant møter gruppen på flyplassen etter passering av tollkontrollen på bestemmelsesstedet. De står da med et skilt merket «Det Gode Liv». Til enkelte resort går bussene fra flyplassen uten representant, men du blir da møtt av vertene ved ankomst til hotellet. Ved returreisen får du transport til flyplassen, men du må sjekke inn på egenhånd.

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er økonomisk uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå på venteliste, er det fint om du kontakter oss snarest.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    2-3 uker før avreise vil du få tilsendt flybilletter og ytterligere informasjon om din reise, blant annet inneholder vertens navn og telefonnummer. Vi sender ikke ut deltakerlister på grunn av strenge personvernregler.

  • Er det mulig å ta med husdyr på langtidsoppholdet?

    Nei, dette er dessverre ikke tillatt.

  • Kan jeg ettersende post fra Norge til langtidsresortet?

    Nei, dessverre, dette er ikke tillatt da resortene ikke har kapasitet til å motta og fordele post.

  • Flytider og endringer

    Flytidene som fremkommer på din bestillingsbekreftelse er basert på foreløpig bekreftelse fra flyselskapet. Det er viktig å være forberedt på at avgangstider og ruter kan bli endret, dette er dessverre helt utenfor Aller Travels kontroll. Vær oppmerksom på at det er flytider som vises på dine reisedokumenter som gjelder.

    Velger du å kjøpe tilslutningsbilletter på egenhånd må du selv dekke utgiftene i forbindelse med å kjøpe nye billetter, om avreisetiden fra Oslo skulle endre seg.