Skip to main content
Nyhet
Fra 3 ukers opphold

Langtidsferie Mogan - Det Gode Liv på Gran Canaria

Det er med stor glede vi nå kan tilby deg langtidsferie på Gran Canaria - i sjarmerende Puerto de Mogan. Denne koselige fiskehavnen på sørkysten av Gran Canaria har fortsatt bevart atmosfæren som er typisk for øyas kystlandsbyer. Her står den unike arkitekturen i kontrast til blomsterhagene og broene som lar deg krysse kanalene som kommer inn fra havet. 

Det flotte leilighetshotellet Cordial Mogan Valle ligger perfekt til, bare en kort spasertur fra stranden og det fargerike havneområdet. Her finner du flust med hyggelige kafeer og restauranter, og det er enkelt å utforske resten av kysten, både med båt og med buss. 

Resortet har tre koselige bassengområder omgitt av frodige palmer og grønne vekster. To av bassengene er oppvarmet, og her kan du nyte flott utsikt over den fantastiske Mogán-dalen. Her ligger alt til rette for et avslappende opphold i solen. 

Dette er stedet for deg som ønsker deilig sommertemperaturer, nærhet til det meste og hyggelige spaserturer i havnen blant fiskebåter, restauranter og butikker. 

Siste frist for rabatt på langtidsferier for neste sesong!
Bestill nå! Frem til 1 mai. får du kr 500,- per person i rabatt.
Kode: Langtid 

Velkommen på langtidsferie til Puerto de Mogan.

Hva er Det Gode Liv langtidsferie?
Hos oss på Det Gode Liv langtidsferie får du aktiviteter, innholdsrike og meningsfulle dager – i sol, varme og trygge omgivelser. Hver dag kan du delta på våre sosiale samlinger, bli underholdt og få nye venner. Våre norske, voksne verter er limet i vårt unike langtidsferiekonsept. De er der for deg og arrangerer aktiviteter og utflukter. Dette vil kun være for våre gjester, og du blir med på det du måtte ønske.

Med varierte ukeprogram har du valgmuligheter og frihet til å velge hva du ønsker å være med på. Vertene gjør det de kan for at vi skal få gode opplevelser sammen. For oss er det aller viktigste at du har det hyggelig og trives.

En reise til varmen og lyset som nærer både kropp, sjel og hjerte.

Gled deg til
  • Et trivelig nærmiljø med godt utvalg av restauranter og butikker
  • Godt og stabilt klima
  • Fine og smakfulle leiligheter med utsikt mot fjellene
  • Flotte bassengområder med solsenger og parasoller
  • Verter som ønsker deg varmt velkommen
  • Tilbud om aktivt og sosialt program
  • Hyggelige utflukter

Om resortet

Resortet har en hyggelig restaurant, flere barer og du finner også tre utendørs basseng, treningsrom, spa – og velværeavdeling mot ekstra betaling. Våre gjester kan benytte tennisbanen og a la carte restauranten på søsterhotellet Cordial Mogan Playa. Leilighetene er romslige, lyse og komfortable.  Du har stue med kjøkkenkrok, bad, samt ett eller to separate soverom. Alle leiligheter har møblert balkong eller terrasse.

Kjøkkenkroken er utstyrt med kjøleskap, vannkoker, kaffetrakter, brødrister og mikrobølgeovn, slik at du kan lage enkle måltider. Alle leilighetene har takvifte i stuen og på soverommene. Kun leilighetene i kategorien Superior har klimaanlegg. Leilighetene rengjøres 5 ganger i uken. Håndklær skiftes 3 ganger og sengetøy 2 ganger i uken. Les mer om hvilke leilighetstyper vi tilbyr på dette resortet under "slik bor du"

Besøk: Du har mulighet til å ta imot gjester. Det koster 100 EUR pr. person for én uke og maksimalt opphold er 2 uker. De ulike romtypene har begrensninger på antall personer, så hør med verten på stedet. Merk at hver påbegynt uke teller som full uke. Barn under 12 år gratis. Gi beskjed og betal til verten på stedet.

Cordial Mogan Valle.
Avda de los Marrero, 4, 35138, Puerto de Mogán
Gran Canaria - España

Slik bor du

  • Leilighet 1-soverom standard

    1 – soveroms leilighet, 52 kvm med kjøkkenkrok, bad med dusj og separat soverom med satellitt tv. I stuen finner du sofa og satellitt tv. Denne kategorien har takvifte i stuen og på soverommet. På balkongen har du privat dusj og 2 solsenger, samt bord og 4 stoler.

    Vær oppmerksom på at leilighetene varierer i utforming, beliggenhet og størrelse. Bildene nedenfor er ment som eksempler.

  • Leilighet 1 - soverom superior

    1 – soveroms leilighet superior, 54 kvm med egen kjøkkenkrok, bad med dusj og separat soverom med satellitt tv. I stuen finner du sofa og satellitt tv. Denne kategorien har safe (mot tillegg) og takvifte i tillegg til klimaanlegg. På balkongen har du privat dusj og 2 solsenger, samt bord og 4 stoler.

    Vær oppmerksom på at leilighetene varierer i utforming, beliggenhet og størrelse. Bildene nedenfor er ment som eksempler.

  • Leilighet 2-soverom standard

    2 – soveroms leilighet, 77 kvm med egen kjøkkenkrok, 2 bad med enten dusj eller badekar og 2 separate soverom med satellitt tv. I stuen finner du sofa (sovesofa) og satellitt tv. Denne kategorien har takvifte i stuen og på soverommet. På balkongen har du privat dusj og 2 solsenger, samt bord og 4 stoler.

    Vær oppmerksom på at leilighetene varierer i utforming, beliggenhet og størrelse. Bildene nedenfor er ment som eksempler.

  • Leilighet - 2 soverom superior

    2 – soveroms leilighet superior, 77 kvm med egen kjøkkenkrok, 2 bad med enten dusj eller badekar, 2 separate soverom med satellitt tv. I stuen finner du sofa (sovesofa) og satellitt tv. Denne kategorien har safe (mot tillegg) og takvifte, i tillegg til klimaanlegg. På balkongen har du privat dusj og 2 solsenger, samt bord og 4 stoler.

    Vær oppmerksom på at leilighetene varierer i utforming, beliggenhet og størrelse. Bildene nedenfor er ment som eksempler.

Fasiliteter hotell

Hotell - 3 etg.

Heis

Restaurant

Balkong

Utendørs svømmebasseng

Bar/cafe

Treningsrom

Vaskeri på resort

 

Fasiliteter leilighet

Aircondition (Ja, i leiligheter med 2 soverom, i øvrige leiligheter takvifte)

Enkelt med kjøkkenutstyr

Hårføner

Dusj

Lett dyne

Wi-fi

TV med lokale kanaler

Brødrister

Kaffetrakter

Kjøleskap - med liten fryser

Kokeplater

Mikrobølgeovn

Vannkoker

Nærmiljøet

Flyplass
35 min
Matbutikk
5 min
Apotek
10 min
Strand
15 min
Restauranter
5 min
Bank
5 min
Minibank
5 min
Las Palmas
55 min

Vårt resort ligger i pittoreske og sjarmerende Puerto de Mogan. Her finner du hyggelige restauranter og butikker, en livlig havn med fiskebåter og en flott strand. På kvelden kan du skue mot solnedgangen mens du nyter en kopp kaffe eller noe leskende i glasset. Gatene er bilfrie med små broer omkranset av klatrende bougainvilleaer. 

Den lille stranden er langgrunn med lys, finkornet sand. Havnen er et godt utgangspunkt for båtturer til andre småbyer og feriesteder langs kysten – det er båtturer til både Puerto Rico, Anfi og Arguineguin herfra. 
Hver fredag er det marked i sentrum av Puerto de Mogan. Her kan du nyte folkelivet og handle fra de mange bodene som er fylt til randen av kunstgjenstander, skinnprodukter, smykker og andre varer. 
Puerto de Mogán er blant de europeiske destinasjonene med flest registrerte soldager i året. Det er kanskje nettopp det som er grunnen til optimismen, roen og gleden som kjennetegner innbyggerne i denne rolige avkroken.


 

Verter, aktiviteter og utflukter

I Puerto de Mogan vil du bli møtt av to hyggelige verter, som legger opp til aktiviteter, utflukter og annet sosialt under oppholdet. I løpet av de første dagene vil det holdes et informasjonsmøte, hvor du får høre mer om hva vertene kan hjelpe til med, hva som vil arrangeres og hvor du kan treffe de. Vertene vil ha oppsatte kontortider hvor du til enhver tid kan komme om det skulle være noe.

Våre voksne verter har ulik erfaring fra arbeidslivet, men felles for de alle er at de ønsker at du som gjest skal ha det så godt som mulig. Mange vil nok kjenne igjen noen av vertene fra tidligere år og andre resort.

Det vil bli arrangert mange forskjellige aktiviteter under ditt langtidsopphold. Vertene har tatt med seg erfaring fra tidligere sesonger og setter opp det som har vært populært. Eksempler kan være gåturer, matlaging, vinsmaking, quiz, båtturer, shopping og besøk på det lokale markedet i Puerto de Mogan. Dette vil kun være for våre gjester og du blir med på det du måtte ønske. Detaljert ukeplan og tilbud får du ved ankomst.

På vårt resort kan du også bli med på ukentlige utflukter til interessante områder i regionen. Vertene arrangerer, og du melder deg på under oppholdet. Eksempel på utflukter kan være busstur med guide til Las Palmas, fjellandsbyene Fataga og Aguime, Arucas med bananmuseum, vingårdsbesøk og båttur med delfinsafari.

Videre informasjon rundt dette vil du få ved ankomst.

Alle i Aller travel er opptatt av at du skal få gode opplevelser sammen med oss – og vi ønsker deg hjertelig velkommen!

Dagsprogram

  • Mandag - fredag: Hver morgen:

    Gåtur og litt trim, ca. 45 min

  • Mandag - fredag: Kontortid:

    Kom innom dersom du har spørsmål, trenger tips eller råd. Vertene er her for å hjelpe deg, slik at du får en minnerik ferie.

    Kontortid:
  • Mandag - fredag: Eksempler på aktiviteter:

    Det tilbys ulike aktiviteter, som f.eks. boccia, quiz, rusleturer i området og vandreturer.

    Eksempler på aktiviteter:
  • Mandag - fredag: Eksempler på kveldsarrangement:

    Vaffelstund med quiz og info
    Vi arrangerer singelmiddag og bli-kjent-middag. Møt opp dersom du vil være med ut å spise.

    Eksempler på kveldsarrangement:
  • Utflukter: Eksempler på våre mest populære utflukter:

    Vi arrangerer ulike utflukter. Eksempler på utflukter kan være busstur med guide til Las Palmas, fjellandsbyene Fataga og Aguime, Arucas med bananmuseum, vingårdsbesøk og båttur med delfinsafari. Du får mer informasjon om hva vi tilbyr av utflukter ved ankomst.

Om flyreisen

Vennligst vær oppmerksom på at flytidene kan variere fra måned til måned. Vi tar forbehold om endringer i flytider da dette er utenfor Aller travel sin kontroll.

  • Avgang fra Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger
  • Ønsker du tilslutning fra andre byer? Se punkt under, vi tilbyr nå fastpris fra mange avreisebyer.
  • Vi anbefaler at du møter opp i god tid og senest 2 timer før avreise.
  • Trenger du hjelp til å sjekke inn på innsjekkingsautomatene? Ta kontakt med flyselskapets representanter som er tilgjengelige i området.
  • For avreisetidspunkt se Avganger & bestilling
  • Hvor mye bagasje du kan ta med, vil fremgå av reisedokumenter som vil bli lagt ut på "Min side" senest 2 uker før avreise.
  • På flyreisen tur/retur er det mulig å forhåndsbestille mat, se under "Bestill det lille ekstra"

Turen til Las Palmas  flyplass

Flyselskap
Varierende
Bagasje
Antall kilo vil kunne variere
avhengig av flyselskap

Turen hjem fra Las Palmas flyplass

Flyselskap
Varierende
Bagasje
Antall kilo vil kunne variere
avhengig av flyselskap

Tilslutningsfly

Ønsker du tilslutning fra andre byer i Norge er vi behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss for pris og muligheter i god tid før avreise (minimum 60 dager før).

I forhold til bagasje og eventuelle forsinkelser/endringer på reisen, er det en fordel å ha gjennomgående flybillett fra avreisested til endelig destinasjon, framfor separate flybilletter.

Kristiansand / Haugesund / Stavanger / Bergen / Trondheim kr 1490,- *
Bodø / Evenes  kr 1990,- *
Tromsø kr 2290,- *
Andre byer På forespørsel


Priser gjelder per person tur/retur, med samme bagasjevekt som på hovedflyvningen.

Ønsker du tilslutning, legg inn en kommentar i din bestilling, under feltet "tilleggsopplysninger". Skriv inn fra hvilken by du ønsker å reise fra, om du ønsker tilslutning begge veier og om du har spesifikke ønsker til tider.
Vi kommer tilbake til deg med tider og oppdatert ordrebekreftelse ca. 2-3 måneder før avreise. Du har da fortsatt mulighet til å takke nei til tilslutningen. 

I noen få tilfeller går hovedflyet tidlig eller sent på dagen og hotellovernatting må beregnes. Overnatting må bestilles og betales av den reisende selv.

Enkelte flyselskap har ikke mulighet til å tilby tilslutning innad i Norge. Vi gir deg beskjed dersom dette er tilfellet. 

Prisen inkluderer:
  • Fly t/r Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim – Gran Canaria inkl. skatter og avgifter
  • Innsjekket bagasje, antall kolli/kg vil kunne variere
  • Transport t/r flyplass-resort med vert
  • Leilighet i valgt kategori på Cordial Mogan Valle
  • Rengjøring fem ganger i uken (ikke kjøkken)
  • Gratis wifi
  • Norske, erfarne verter til stede under hele oppholdet
  • Velkomstmøte
  • Bli-kjent-tur i nærområdet
  • Felles morgentur mandag til fredag
  • Boccia, quiz, vaffelstund og andre hyggelige aktiviteter hver uke
  • Mulighet for å delta på spennende utflukter (må bestilles og betales i tillegg)
Ikke inkludert/kan bestilles i tillegg:
  • Reise fra andre byer i Norge – spør ved bestilling
  • Utflukter

Tillegg for enkeltrom

Tillegg for å benytte 1-soveroms leilighet alene  fra kr 12 000,-                                        Mer informasjon finner du under hver enkelt avgang. 

Viktig informasjon

  • For å delta på turen må man være selvhjulpen og kunne håndtere sin egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre verter skal bistå med dette.
  • Spesielle behov av helsemessige årsaker på flyreisen og underveis på turen må opplyses om ved påmelding.

Kart

Kart

Temperatur og vær

Et av de fineste aspektene ved Gran Canaria er selvfølgelig klimaet og i Puerto de Mogan er det varmt og behagelig året rundt. På vinteren ligger temperaturen fra rundt 22 - 23 grader.

Bestill det lille ekstra

Ekstra utflukter og andre tilvalg kan bestilles samtidig med reisen eller senere via «Min side».

  • Mat om bord: Standardmåltid – Glutenfri
    Mat om bord: Standardmåltid – Glutenfri Du har nå muligheten til å forhåndsbestille mat på flyreisen tur/retur.
    Bestillingen må skje senest 31 dager før avreise.

    (Bildet er kun brukt som et eksempel)
    Pris: 400,-
  • Mat om bord: Standardmåltid – Lunsj/middag
    Mat om bord: Standardmåltid – Lunsj/middag Du har nå muligheten til å forhåndsbestille mat på flyreisen tur/retur.
    Bestillingen må skje senest 31 dager før avreise.

    (Bildet er kun brukt som et eksempel)
    Pris: 400,-
  • Mat om bord: Standardmåltid – Vegetar
    Mat om bord: Standardmåltid – Vegetar Du har nå muligheten til å forhåndsbestille mat på flyreisen tur/retur.
    Bestillingen må skje senest 31 dager før avreise.

    (Bildet er kun brukt som et eksempel)
    Pris: 400,-

Avganger & bestilling

DatoAvreisestedReisemålVarighetLedige plasserFra pris

Oktober 2024

2/10Oslo GardermoenMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser22 990,-BestillMer informasjon
5/10Bergen Mogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser23 990,-BestillMer informasjon
5/10TrondheimMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser24 290,-BestillMer informasjon
23/10Oslo GardermoenMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser29 990,-BestillMer informasjon
23/10Oslo GardermoenMogan - Det Gode Liv - 6 uker43 dagerFå ledige57 480,-BestillMer informasjon

November 2024

13/11Oslo GardermoenMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser32 990,-BestillMer informasjon
16/11Bergen Mogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerFå ledige33 990,-BestillMer informasjon
16/11StavangerMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerFå ledige33 990,-BestillMer informasjon
16/11TrondheimMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerFå ledige34 290,-BestillMer informasjon

Januar 2025

4/1Oslo GardermoenMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser29 990,-BestillMer informasjon
4/1Oslo GardermoenMogan - Det Gode Liv - 6 uker43 dagerUtsolgt56 480,-Book på ventelisteMer informasjon
4/1Bergen Mogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser30 990,-BestillMer informasjon
4/1StavangerMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser30 990,-BestillMer informasjon
4/1TrondheimMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser31 290,-BestillMer informasjon
25/1Oslo GardermoenMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser31 990,-BestillMer informasjon
25/1Bergen Mogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser32 990,-BestillMer informasjon
25/1StavangerMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser32 990,-BestillMer informasjon
25/1TrondheimMogan - Det Gode Liv - 3 uker22 dagerLedige plasser33 290,-BestillMer informasjon

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Hvor mye bagasje kan jeg ta med meg?

    Normalt 2 kolli á 23 kg på alle våre reiser med Norwegian. Andre flyselskap kan forekomme og da er ofte 1 kolli á 23 kg inkludert. Mer informasjon finner du under presentasjonen av hvert enkelt resort samt i reisedokumentene som sendes ut 2 uker før avreise.

  • Kan jeg forhåndsbestille seter på flyet?

    Vi gjør oppmerksom på at det er flyselskapet som står for seteplassering på flyet. Vi kan søke om seteplasser og assistanse på flyplassen kun av medisinske årsaker og mot dokumentasjon av legeattest. Ta kontakt med oss i god tid og senest 35 dager før avreise. 

  • Vil det kunne bli endringer på min reise?

    Ja, vi gjør dere oppmerksom på at flyselskapene noen ganger endrer avgangstider, ruter o.l. etter at våre turer er lagt ut på nett eller er annonsert.

  • Kan dere bestille tilslutningsbilletter?

    Ønsker du tilslutning fra andre byer enn Oslo er vi behjelpelige med det. Unntaket er de gangene det benyttes et flyselskap som ikke tilbyr tilslutning. Ta kontakt med oss for priser og muligheter.
    Tilslutning må bestilles senest 2 måneder før avreise. Vær oppmerksom på at bekreftelse av tilslutningsbilletter er bindende. Ved avbestilling følger disse de generelle vilkår.

    Fordelen med å bestille tilslutninger gjennom Aller travel er at billetter er gjennomgående og du kan således sjekke inn bagasje hele veien, både på utreise og retur.* Noen unntak (spesifike destinasjoner).

    Ordner du tilslutning selv er dette på eget ansvar. Vi anbefaler alltid at man kjøper endringsbare billetter og har god tid mellom to fly. Eventuelle utgifter for endring eller kjøp av nye billetter må du selv dekke. Har du bestilt tilslutningsbilletter selv, er det viktig at du sjekker bagasjeregler for denne flyvningen. Dersom du har bestilt tilslutning via Aller travel, kan du ta med deg like mye bagasje på både innenlands- og utenlandsflyvningen.

    *Grunnet korona kan det nå være avvik fra normalen. Selv med gjennomgående flybilletter kan det være nødvendig å hente ut bagasje i Oslo, og sjekke inn denne på nytt. Du er selv ansvarlig for å sjekke ved første innsjekk om bagasje blir sendt hele veien til endelig destinasjon. Dette gjelder både utreise og retur.

  • Hvordan sjekker man inn på flyplassen?

    Du kan benytte en automat for å sjekke inn på egenhånd. Det er ikke mulig å velge seteplass på gruppereiser med Norwegian. Gruppen vil dog bli plassert så samlet som mulig, og seter vil tildeles ved innsjekk.
    Skulle du ha behov for hjelp ved innsjekk er det personale på flyplassen som kan hjelpe deg. Vær oppmerksom på at det i utlandet kun vil være engelsktalende personale. Vi anbefaler at du er på flyplassen i god tid og senest 2 timer før avgang. For oversjøiske reiser er det andre tider som gjelder.
    Alle har individuelle billetter og skal sjekke inn hver for seg. Dette kan du gjøre så tidlig du ønsker på avreisedagen.

  • Er flymat inkludert?

    Serveringstilbudet ombord vil variere med flyselskap og lengde på reise. Generelt vil det på flyvninger innen Europa være enkel servering mot betaling. På oversjøiske flyvninger er servering oftest inkludert.

  • Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

    Tillatt håndbagasje er vanligvis 1 kolli á 10 kg (Norwegian 55x40x23 cm).
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med væsker i håndbagasjen. Det er likevel åpnet for å ta med mindre mengder væske, forutsatt at:
    Væskene er i beholdere som rommer inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml er ikke tillatt, uavhengig av hvor mye væske de inneholder).
    Beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") og lukket plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.
    Det er kun tillatt med én 1- liters pose per reisende. For mer informasjon: Bagasjeregler Avinor

    Husk å ha pass i håndbagasjen!

  • Hva gjør jeg med spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette, og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og destinasjon.

  • Hvordan bestiller jeg rullestolassistanse på flyplassen?

    Hvis du reiser med egen rullestol eller trenger hjelp til å komme deg fra innsjekkingen til gaten din, kan du be om rullestolassistanse. Vennligst kontakt oss i god tid og senest 35 dager før avreise. Husk å oppgi hvilken form for assistanse du trenger.

    WCHR – rullestol til rampe
    WCHS – rullestol til trapp
    WCHC – rullestol til sete

    Dersom du reiser med en elektrisk rullestol, husk å oppgi vekt og batteriinformasjon på rullestolen.

    Vær oppmerksom på at rullestolassistanse gjelder først når du kommer til innsjekkingsskranken enten i Norge eller i utlandet. Dersom du skulle ha behov for ytterligere assistanse, vennligst kontakt Aller travel, tlf. 23 89 64 70.

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg, enten ved å ta med  originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring (engelsk) eller kopi av resept.
    Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om at du maks kan ha 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen!

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller travel i god tid før avreise.

  • Hvem er våre verter?

    På langtidsferie er det skandinavisktalende verter på stedet som er tilgjengelige gjennom hele oppholdet. Informasjon om hvilke verter som er hvor, finner du på vår nettside og når du mottar våre reisedokument.

  • Hvem møter oss på flyplassen?

    Det er ingen reiseleder som følger med fra Norge. En representant møter gruppen på flyplassen etter passering av tollkontrollen på bestemmelsesstedet. De står da med et skilt merket «Det Gode Liv». Til enkelte resort går bussene fra flyplassen uten representant, men du blir da møtt av vertene ved ankomst til hotellet. Ved returreisen får du transport til flyplassen, men du må sjekke inn på egenhånd.

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er økonomisk uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå på venteliste, er det fint om du kontakter oss snarest.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    Senest 2 uker før avreise vil reisedokumentene ligge på Min side. Da vil du også få informasjon om din reise og hvem som er vert på ditt resort.  

    I e-posten du får med din ordrebekreftelse finner du en link som tar deg til Min side.

  • Er det mulig å ta med husdyr på langtidsoppholdet?

    Nei, dette er dessverre ikke tillatt.

  • Kan jeg ettersende post fra Norge til langtidsresortet?

    Nei, dessverre, dette er ikke tillatt da resortene ikke har kapasitet til å motta og fordele post.

  • Flytider og endringer

    Flytidene som fremkommer på din bestillingsbekreftelse er basert på foreløpig bekreftelse fra flyselskapet. Det er viktig å være forberedt på at avgangstider og ruter kan bli endret, dette er dessverre helt utenfor Aller Travels kontroll. Vær oppmerksom på at det er flytider som vises på dine reisedokumenter som gjelder.

    Velger du å kjøpe tilslutningsbilletter på egenhånd må du selv dekke utgiftene i forbindelse med å kjøpe nye billetter, om avreisetiden fra Oslo skulle endre seg. 

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er helt uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå lengre på venteliste er det fint om du kontakter oss så vi får fjernet deg fra listen.
    Vi gjør oppmerksom på at det ikke sendes ut noen bekreftelse på at du har registrert deg på venteliste på en av våre turer.

  • Kan jeg bestemme hvor jeg vil sitte på flyet?

    Vi gjør oppmerksom på at det er flyselskapet som står for seteplassering på flyet. Er du i en særegen posisjon hvor du trenger et spesielt sete – ta kontakt så gjør vi det vi kan! På flyvninger med Norwegian kan vi kun søke om seteplassering av medisinske årsaker, og dette må kunne dokumenteres. 

  • Er det mulig å få assistanse før og etter innsjekking på flyplassen?

    Trenger du assistanse etter innsjekk på flyplassen så er det viktig at du kontakter oss i god tid før avreise så vi får ordnet med dette.