Skip to main content
Sol & Bad

Rovinj - Den kroatiske perlen

Bli med til vakre Kroatia og historiske Rovinj! Her skal vi nyte Adriaterhavets krystallklare vann, istrisk gjestfrihet og deilig, lokal mat og vin fra områdets vingårder. 

I april og mai bor vi på Hotel Eden, rett ved sjøen, og bare en spasertur fra sentrum av Rovinj. Fra juni bor vi på Hotel Istra, i nyoppussede rom, på øya St. Andrea, en liten båttur fra Rovinj.

Middelalderbyen Rovinj er en liten, fasinerende by med smale brosteinsbelagte gater og hus i venetiansk arkitektur. Her kan du gå i fred for biler, nyte utsikten, arkitekturen og sjarmerende, lokale restauranter. Med den lange historien og frodig, vakker natur er Rovinj et godt utgangspunkt for spennende og interessante utflukter.

Vår dyktige reiseleder Synnøve Langfeldt tar godt vare på hver og en. Hun tilbringer flere måneder av året her sammen med våre gjester, og hun vil tilpasse oppholdet til dine interesser og behov.

På våre flotte hotell har vi både frokost og middag inkludert. Det blir også en byvandring i Rovinj med lunsj på en lokal restaurant. En dag drar vi av gårde på båttur til den lille, sjarmerende byen Porec.

Det gis mulighet for flere utflukter under oppholdet, for de som ønsker.
 

Gled deg til
  • Sol, strand og bad
  • Rovinj – en av Adriaterhavets vakreste byer
  • Flott 4-stjerners strandhotell i rolige omgivelser
  • Båttur til Porec

Slik bor du

  • Hotel Eden **** (april-mai 2025)

    Vi bor på Hotel Eden som er et godt hotell som ligger fredelig til ved utkanten av den 100 år gamleskogen Zlatni Rt i Rovinj, bare 2 minutters gange fra stranden og 20 minutters gange fra gamlebyen i Rovinj. Hotellet er omgitt av frodig vegetasjon og tilbyr utendørs- og innendørs basseng samt en privat bukt med kostnadsfrie strandstoler og parasoller.

    Wellness & Spa har fire behandlingsrom, en spasuite for parbehandlinger, avslapningssone, et moderne treningsstudio og en Vital-bar. I den termiske sonen finner du både vanlig og infrarød badstue, tyrkisk bad og avslapningsrom. Hotel Eden tilbyr dessuten ulike underholdningsfasiliteter, som hobby-verksted, en kroatisk språkskole og diverse idretter til lands og vanns, som vannpolo, basketball, tennis, badminton og boccia.

    Alle rom har klimaanlegg, balkong, safe, minibar, hårføner, satellitt-TV og gratis wifi. De ulike restaurantene på stedet serverer smakfull kroatisk og internasjonal mat.

  • Hotel Istra **** (juni-september 2025)

    På øya St. Andrea skal vi bo godt på hotel Istra. Øya St. Andrea ligger ca. 15 min. med båt fra Rovinj og hotellet kun 50 meter fra den klare blå sjøen og stranden. Det går gratis ferge fra øya og inn til Rovinj ca. hver time fra kl. 06.00 på morgenen til midtnatt i høysesong. 

    Hotellet tilbyr lyse, pene og moderne rom med aircondition, balkong, minibar, safe, vannkoker, telefon og TV. Badekar eller dusj og WC. Wifi er gratis.

    Hotellet har to restauranter og barer. Innendørs- og utendørs saltvannsbasseng. Tennisbane, padlebåter, sauna og SPA-senter.

    Mulighet til å leie strandhåndklær. Solsenger og parasoller er gratis. Ved opphold med halvpensjon er lokale viner, øl, vann og juice fra en dispenser inkludert i middagstilbudet.

Dagsprogram

  • Vær oppmerksom på at dette programmet er veiledende og endringer kan forekomme.
    Vi gjør oppmerksom på et rekkefølgen på utfluktene kan bli endret under oppholdet!

    F = Frokost / L = Lunsj / M = Middag

  • PROGRAM

    Programmet under beskriver 8-dagersturen.

    På noen avganger vil det på ankomstdagen bli servert en koldtallerken ved ankomst, lunsj flyttes til en annen dag pga. sen ankomst fra Norge.

  • DAG 1: Ankomst (M)

    Avreise fra Oslo Gardermoen. Ved ankomst venter reiseleder og bussen som skal kjøre oss til Rovinj. Innsjekking på vårt hotell. I april og mai 2025 bor vi på Hotel Eden, mens fra juni bor vi på Hotel Istra på den lille øya St. Andrea. Lunsj på egen hånd. Reiseleder tar oss med på en omvisning på hotellet og informerer om nærområdet. Etter hvert sjekker vi inn. Middag på hotellet.

    Ankomst (M)
  • DAG 2: Rovinj med byvandring (F, M)

    Etter en god frokost møtes vi til avtalt tid. Reiseleder informerer om hotellet og programmet under oppholdet. Vi tar båten inn til gamlebyen i Rovinj. Her møter vi vår lokale guide som tar oss med på en sightseeing til fots. Husk gode sko.

    Resten av dagen på egen hånd. Middag på hotellet.

    Rovinj med byvandring (F, M)
  • DAG 3: Rovinj (F, M)

    Dagen på egen hånd eller man har mulighet for å melde seg på en tilleggsutflukt. Middag på hotellet.

    Tilleggsutflukt: Middelalderbyen Groznjan med vinsmaking på vingården Vino Gortan Pazin.
    Pris fra kr 750,- per person
    Minimum antall påmeldte: 15

    NB! I 2025 byttes Groznjan ut med besøk til Pula. Mer informasjon kommer.

    Rovinj (F, M)
  • DAG 4: Båttur til Porec (F, M)

    Etter frokost blir det en fin båttur i den istriske skjærgården. Turen går til en annen flott venetiansk by – nemlig Porec, som ligger 20 km. nord for Rovinj. Turen går langs en vakker kystlinje og vi nyter båtturen til Porec. Her blir det tid på egen hånd, både for å gjøre seg litt mer kjent med byen og man kan kjøpe seg litt å spise. Middag på hotellet.

    Båttur til Porec (F, M)
  • DAG 5: Rovinj (F, M)

    Dagen på egen hånd. Frokost og middag på hotellet.

    Rovinj (F, M)
  • DAG 6: Rovinj (F, M)

    Dagen på egen hånd eller mulighet for å melde seg på en tilleggsutflukt. Middag på hotellet.

    Tilleggsutflukt: Trieste (Italia) og Piran (Slovenia)
    Pris: Kommer snart
    Minimum antall påmeldte: 15

    Rovinj (F, M)
  • DAG 7: Rovinj (F, M)

    Dagen på egen hånd. Middag på hotellet. Mulighet for å melde seg på til avskjedsmiddag, i stedet for middag på hotellet.

    Tillegg: Middag på Klosteret el. annen restaurant
    Pris: Kommer snart
    Minimum antall påmeldte: 15

    Rovinj (F, M)
  • DAG 8: Avreise (F)

    Vi takker for oss og tar fatt på hjemturen. Til avtalt tid kjører til flyplassen for hjemreise til Norge.

Om flyreisen

Ønsker du tilslutning fra andre byer i Norge kan vi være behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss for pris og muligheter i god tid før avreise (minimum 60 dager før).

Med tanke på bagasje og eventuelle forsinkelser/endringer på reisen, er det en fordel å ha gjennomgående flybillett fra avreisested til endelig destinasjon, framfor separate flybilletter.

Alle tider er lokale tider. Vær oppmerksom på at eventuelle endringer på flytider er utenfor Aller travels kontroll.

  • Avgang fra Oslo. For avreise fra andre byer i Norge - spør ved bestilling!
  • Vi flyr t/r Oslo-Pula på alle avganger, unntatt på retur 9. oktober 2024. Se detaljer på hver avgang.
  • Vi anbefaler at du møter opp i god tid og senest 2 timer før avreise.
  • For avreisetidspunkt se Avganger & bestilling.

Turen til Pula flyplass eller andre flyplasser (varierer)

Varighet
varierende
Flyselskap
Lufthansa el. Norwegian

På noen avganger benyttes andre flyplasser enn Pula, som f. eks. Venezia. 
 

Turen hjem fra Pula flyplass eller andre flyplasser (varierer)

Varighet
varierende
Flyselskap
Lufthansa el. Norwegian

På noen avganger benyttes andre flyplasser enn Pula, som f. eks Venezia.

Transfertid mellom flyplass og hotell med buss:
Pula: Ca. 1 time
Trieste: Ca. 2,5 timer
Ljubljana: Ca. 3 timer
Venzia: Ca. 3 timer

Pris inkluderer:
  • Fly t/r Oslo-Pula
  • Transport og utflukter iht. program
  • Overnatting på Hotel Eden **** (april-mai) eller Hotel Istra **** (juni-september) m/frokost
  • Middag på hotellet hver dag, inkl. drikke (lokal øl, vin, brus, vann og jus)
  • 1 lunsj
  • Sightseeing i Rovinj til fots
  • Båttur til Porec
  • Norsk reiseleder

Ikke inkludert:
  • Valgfri utflukt til Trieste (Italia) og Piran (Slovenia) m/lunsj
  • Valgfritt besøk til byen Pula og vingård m/vinsmaking og enkel lunsj
  • Avskjedsmiddag på Klosteret eller lignende
  • Ev. tips til guider og sjåfører

Tilvalg/Utflukter

•    Utflukt til Groznjan med vinsmaking og enkel lunsj - fra kr 750,- (med forbehold om nok påmeldte). Fra 2025 byttes denne utflukten ut med besøk til Pula.

•    Utflukt til Trieste i Italia og middelalderbyen Piran i Slovenia inkl. lunsj - fra kr 900,- (med forbehold om nok påmeldte).

•    Avskjedsmiddag på Klosteret, en stemningsfull avslutning i historiske omgivelser - pris fra kr 420,-

Dette bør bestilles samtidig med reisen og senest 60 dager før avreise.

Verdt å vite

  • På avgangen 2/10 flyr vi til Pula og hjem fra Venezia. Bussturen til Rovinj tar ca. 1 time fra Pula og ca. 3 timer til Venezia.
  • På øvrige avganger flyr vi til Pula. Bussturen til Rovinj tar ca. 1 time.
  • For å delta på turen må du være selvhjulpen og kunne håndtere din egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre reiseledere skal bistå med dette.
  • Generelt egner ikke våre reiser seg for den som har vondt for å gå. På utfluktene er det ofte mye gåing og det forventes at man skal kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen.
  • Spesielle behov på flyreisen og underveis på turen må opplyses om ved påmelding.

Temperatur og vær


 
  januar februar mars april mai juni juli august september oktober november desember
Dubrovnik 10 / 1 11 / 3 15 / 6 19 / 9 24 / 13 28 / 17 32 / 20 32 / 20 27 / 17 22 / 11 15 / 7 11 / 3
Pula (Rovinj) 7 /3 9 / 4 12 / 6 17 /10 22 / 14 25 /18 28 / 20 27 /20 24 / 17 18 / 13 12 / 8 8 / 4
Zadar 8 / 1 10 / 2 13 / 5 17 / 8 22 / 12 26 / 15 29 / 17 28 / 17 25 / 14 20 / 10 14 / 6 10 / 3
Split 10 / 5 11 / 6 13 / 7 17 / 11 22 / 15 26 / 19 30 / 21 30 / 21 25 / 18 20 / 14 15 / 8 11 / 6
Zagreb 3 / -2 6 / -1 11 / 3 16 / 6 21 / 11 24 / 15 26 / 17 26 / 16 22 / 13 16 / 9 9 / 3 4 / -1
Osijek 3 / -3 6 / - 2 11 / 2 16 / 6 21 / 11 24 / 15 27 / 15 26 / 15 22 / 11 16/ 7 9 / 2 4 / -2

Avganger & bestilling

DatoAvreisestedReisemålVarighetLedige plasserFra pris

April 2025

25/4Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Eden8 dagerLedige plasser14 100,-BestillMer informasjon

Mai 2025

2/5Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Eden8 dagerLedige plasser13 950,-BestillMer informasjon
9/5Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Eden8 dagerLedige plasser13 950,-BestillMer informasjon
16/5Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Eden8 dagerLedige plasser14 500,-BestillMer informasjon
23/5Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Eden8 dagerLedige plasser16 900,-BestillMer informasjon

Juni 2025

4/6Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Istra8 dagerLedige plasser14 500,-BestillMer informasjon
11/6Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Istra8 dagerLedige plasser14 950,-BestillMer informasjon
18/6Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Istra8 dagerLedige plasser17 300,-BestillMer informasjon
25/6Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Istra8 dagerLedige plasser17 900,-BestillMer informasjon

August 2025

27/8Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Istra8 dagerLedige plasser15 100,-BestillMer informasjon

September 2025

3/9Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Istra8 dagerLedige plasser15 500,-BestillMer informasjon
10/9Oslo GardermoenRovinj - Den kroatiske perlen - Hotel Istra8 dagerLedige plasser14 200,-BestillMer informasjon

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Kan det bli endringer i flytidene?

     Ja, vi gjør dere oppmerksom på at flyselskapene noen ganger endrer avgangstider, ruter o.l. etter at våre turer er lagt ut på nett eller er annonsert.

    Velger du å kjøpe tilslutningsbilletter på egenhånd må du selv dekke utgiftene i forbindelse med å kjøpe nye billetter, om avreisetiden fra Oslo skulle endre seg. Vi anbefaler derfor at du kjøpet tilslutningsbillett gjennom oss. 

    Vær oppmerksom på at programmet også er veiledende og endringer kan forekomme.

  • Hvor mye bagasje kan jeg reise med?

    På turer med fly minner vi om at du må tilpasse bagasjen etter flyselskapets vektbegrensninger. Disse kan variere fra flyselskap til flyselskap. Mer informasjon om hva som gjelder på din reise vil fremgå av reisedokumentene vi sender ut 2-3 uker før avreise.

    Har du bestilt tilslutning selv er det viktig at du sjekker bagasjereglene for denne flyvningen. Har vi bestilt tilslutning er bagasjereglene lik på innenlands som på den videre flyvningen.

  • Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

    Når du reiser med håndbagasje, er det viktig å følge reglene for både vekt, størrelse og innhold. 

    Håndbagasjereglene variere fra flyselskap til flyselskap. Du finner informasjon om hva som gjelder for din reise i reisedokumentene vi sender deg.

    Her er en oversikt over håndbagasjereglene for SAS og Norwegian:
    Norwegian – Håndbagasje:
    - Maksstørrelse: 55 cm x 40 cm x 23 cm (lengde x bredde x dybde)
    - Maksvekt: Totalt 10 kg for begge kolli
    - Håndbagasjen plasseres i bagasjehyllen over setene.

    Liten veske under setet:
    - Maksstørrelse: 30 cm x 38 cm x 20 cm (lengde x bredde x dybde)
    Vesken skal få plass under setet foran deg

    SAS - Håndbagasje:
    - Maksstørrelse: 55 cm x 40 cm x 23 cm (lengde x bredde x dybde)
    - Maksvekt: 8 kg
    - Håndbagasjen plasseres i bagasjehyllen over setene.

    Liten veske under setet:
    - Maksstørrelse: 40 cm x 30 cm x 15 cm (lengde x bredde x dybde)
    - Dette kan være en liten håndveske, en bærbar datamaskin eller lignende.
    - Vesken skal få plass under setet foran deg.

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg, enten ved å ta med  originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring (engelsk) eller kopi av resept.
    Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om at du maks kan ha 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen!

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller travel i god tid før avreise.

  • Kan jeg reservere sete på flyet?

    Det er få flyselskap hvor vi har mulighet til å reservere seter. Er du i en særegen posisjon hvor du trenger et spesielt sete – ta kontakt så gjør vi det vi kan!

  • Kan dere være behjelpelig med tilslutningsfly?

    Ønsker du tilslutning fra andre byer enn Oslo er vi behjelpelige med det. Unntaket er de gangene det benyttes et flyselskap som ikke tilbyr tilslutning. Ta kontakt med oss for priser og muligheter.
    Tilslutning må bestilles senest 2 måneder før avreise. Vær oppmerksom på at bekreftelse av tilslutningsbilletter er bindende. Ved avbestilling følger disse de generelle vilkår.

    Fordelen med å bestille tilslutninger gjennom Aller travel er at billetter er gjennomgående og du kan således sjekke inn bagasje hele veien, både på utreise og retur.* Noen unntak (spesifike destinasjoner).

    Ordner du tilslutning selv er dette på eget ansvar. Vi anbefaler alltid at man kjøper endringsbare billetter og har god tid mellom to fly. Eventuelle utgifter for endring eller kjøp av nye billetter må du selv dekke. Har du bestilt tilslutningsbilletter selv, er det viktig at du sjekker bagasjeregler for denne flyvningen. Dersom du har bestilt tilslutning via Aller travel, kan du ta med deg like mye bagasje på både innenlands- og utenlandsflyvningen.

  • Er flymat inkludert?

    Serveringstilbudet ombord vil variere med flyselskap og lengde på reise. Generelt vil det på flyvninger innen Europa være enkel servering mot betaling. På oversjøiske flyvninger er servering oftest inkludert.

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er økonomisk uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå på venteliste, er det fint om du kontakter oss snarest.

  • Er det påmeldingsfrist for bestilling av reise?

    Det er ingen påmeldingsfrist på våre turer, men hvis du har bestemt deg for å være med på en tur – bestill tidlig! Mange turer blir raskt fulltegnet, så det er viktig å sikre seg en plass. 

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Er det påmeldingsfrist for ekstra utflukter i programmet?

    Ekstra utflukter/aktiviteter bør velges ved bestilling av reisen og senest innen restbetalingen 60 dager før avreise. 

  • Kan en reise bli kansellert?

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Antall deltakere på hver reise?

    Våre grupper har vanligvis mellom 18 og 30 deltakere.

  • Hvordan er avbestillingsreglene?

    Følgende regler gjelder dersom det ikke er oppgitt andre vilkår på ordrebekreftelsen:

    - Ved avbestilling f.o.m innbetalt depositum frem til 61 dager før avreise, refunderes ikke depositum. 
    - Ved avbestilling f.o.m 60 dager t.o.m. 36 dager før avreise, belastes 50% av reisens totale pris.
    - Ved avbestilling f.o.m 35 dager før avreise, belastes reisens totale pris.

    Se også våre reisevilkår -/reisevilkar

  • Selger dere avbestillings- og reiseforsikring?

    Forsikringer er ikke inkludert i prisen på våre reiser, og Aller travel selger ikke forsikringer. 

    Alle reisende må ha gyldig reiseforsikring når de reiser på tur med oss! Har du en forsikring gjennom jobb eller kredittkort er det viktig å sjekke at denne er gyldig for reisetidspunktet og landet/landene du skal til. Ha alltid med en kopi av forsikringsbeviset ditt samt din polise på turen.
    Europeisk Helsetrygdkort for reiser i Europa kan bestilles på www.helsenorge.no eller på telefon 23 32 70 00
    Vi anbefaler også at du tegner en avbestillingsforsikring, dersom dette ikke er inkludert i selve reiseforsikringen. Denne bør tegnes hos ditt forsikringsselskap i forbindelse med bestilling av reisen. Skulle noe skje med deg eller en av dine nærmeste før reisen får du dermed dekket dine økonomiske tap. Den reisende er selv ansvarlig for å tegne de nødvendige forsikringer.

  • Hva slags hotell skal vi bo på?

    Vi gjør alltid det vi kan for å finne gode hoteller, hvor både standard, atmosfære og beliggenhet er riktig. Det er ikke alltid vi klarer å dekke alle punkter, men vi gjør alltid vårt beste. Våre hotell er vanligvis i kategorien 3- og 4-stjerners, men vi henger oss ikke opp i stjerner hvis vi finner det riktige hotellet.
    På enkelte destinasjoner kan rommene på hotellet variere i størrelse, standard og beliggenhet. Vær også oppmerksom på enkeltrom kan være mindre og enklere innredet enn dobbeltrom. Vær også oppmerksom på at enkelte hotell ikke har aircondition. 

    En sjelden gang opplever vi overbookinger som gjør at vi må bytte hotell. Dette er dessverre utenfor vår kontroll. Skulle dette skje vil vi informere våre gjester umiddelbart.

  • Hva gjør jeg dersom jeg er allergisk eller har matintoleranse?

    Det er veldig viktig at allergier og matintoleranser blir oppgitt ved bestilling. Vi kan ikke garantere at du får nøyaktig den maten du trenger på tur, men vi gjør vårt beste. Det kan være lurt å ha med noe mat hjemmefra, og vær klar over at flyselskapene ikke serverer spesialdietter på kortere strekninger.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    2 uker før avreise vil dine flybilletter og ytterligere informasjon ligge tilgjengelig på "Min Side"
    Du vil få endelig dagsprogram, og annen nyttig informasjon som blant annet reiseleders navn og telefonnummer.

    Vi sender ikke ut deltakerlister på grunn av strenge personvernregler.

  • Hvordan pakker jeg min håndbagasje?

    Væskeregler i Håndbagasje
    Generelt er det ikke tillatt å ta med væsker i håndbagasjen, men det er noen unntak:
    - Væskene må være i beholdere som rommer inntil 100 milliliter hver.
    - Alle beholdere må plasseres i en gjennomsiktig, gjenlukkbar plastpose (zip-lock) med en kapasitet på høyst 1 liter.
    - Kun én slik pose er tillatt per reisende.

    Viktige Tips
    - Husk å ha passet i håndbagasjen!
    - Pakk viktige medisiner i din håndbagasje.
    - For mer informasjon om bagasjeregler, kan du lese mer her, på Avinor sine sider. 

    Vi håper denne informasjonen hjelper deg med å pakke riktig og nyte en smidig reise!
     

     

  • Kreves det visum for min reise?

    Det kreves visum til flere av våre destinasjoner. Nærmere informasjon om dette blir sendt sammen med ordrebekreftelsen ved bestilling.

    Du bør tenke på å søke om visum så tidlig som mulig – ikke alle lands ambassader er like effektive.

    Vi samarbeider med Visumexpert og de kan hjelpe deg med søknadsprosessen. Nettsidene til Visumexpert finner du her.

    Reisende med utenlandsk pass må sjekke reglene ved den aktuelle ambassaden eller konsulatet. Det er den reisendes ansvar å sørge for at pass og eventuelt visum er gyldig ved avreise. Aller Travel er ikke erstatningspliktig for passasjerer som ikke har dette i orden.

    Visum for Kina og USA – se respektive land

  • Bør jeg vaksineres før reisen?

    Det er den reisendes eget ansvar å sørge for at den har de nødvendige vaksinasjonene som gjelder til bestilt reisemål. Ta kontakt med din nærmeste vaksinasjonsklinikk for mer informasjon om hva du trenger til akkurat ditt reisemål.