Skip to main content

Sensommer i Montenegro

Oppdag Montenegro med oss - et land som frister med fine strender langs Adriaterhavet i tillegg til storslått natur, en rik historie, godt bevarte middelalderbyer og en fargerik kultur.

Sammen med vår dyktige reiseleder Sonja skal vi vandre i gamle byer og trange smug, vi skal oppleve vakker natur og krystallklart vann, blandet med historiske byggverk og god mat. Her er det aldri langt til strender, opplevelser og gode måltider, og de gjestfrie montenegrinerne tar hånd om deg på beste måte.

Montenegro betyr «svart fjell» og landet er noe mindre enn Telemark i størrelse. Landets har vært en del av kongeriket Serbia, egen fyrstestat, en del av staten Venezia, i kamp mot de osmanske, erklært kongerike, tatt under Serbia igjen og ble så en del av Jugoslavia. Det var ikke før i 2006 at Montenegro igjen kunne kalle seg en egen stat.

Vi bor på gode SPA-hotell, og det blir god tid til å nyte hotellets flotte fasiliteter og det gode liv.

Gled deg til
  • Flotte SPA-hotell
  • Båttur i Kotor-bukten
  • Spennende togtur
  • Utflukt til hovedstaden Podgorica

Dagsprogram

  • Vær oppmerksom på at dette programmet er veiledende og endringer kan forekomme.

    F = Frokost / L = Lunsj / M = Middag

  • DAG 1: Ankomst (M)

    Ankomst Dubrovnik og buss til hotellet. Middag på hotellet på kvelden.

  • DAG 2: Båttur Kotor (F, L, M) 

    Etter frokost kjører vi buss til Tivat hvor vi stiger om bord på båten som tar oss inn i Kotor-bukten. Her får vi oppleve den fantastiske bukten og naturen fra sjøsiden. Vi går i land i koselige Perast - der sjøfartshistorien for området er skrevet gjennom mange hundre år. Besøk i den lokale kirken og litt fritid før vi seiler videre. Fra båten ser vi de to små øyene Gospa og Skrpjela.
    Tilbake i Tivat blir det lunsj. Buss tilbake til hotellet tidlig ettermiddag. Tid på egen hånd til bading eller kanskje behandlinger på hotellet? Middag på hotellet.

    Båttur Kotor (F, L, M) 
  • DAG 3: Hovedstaden Podgorica, togreise til Kolasin (F, L, M)

    Frokost på hotellet. I dag reiser vi fra Igalo mot hovedstaden Podgorica – men før vi kommer til hovedstaden gjør vi et stopp i den gamle hovedstaden Cetinje. Her besøker vi kongeslottet og har tid til kaffe før vi reiser videre til den nye hovedstaden som i tiden under Jugoslavia bar navnet Titograd. I Podgorica får vi en kort omvisning før vi stiger på toget til Kolasin. Vår bagasje bringes med bussen til hotellet i Kolasin. Det venter oss en spektakulær togreise (ca. 2 timer) ut av hovedstaden i retning mot fjellene i nord – langs Moraca-elva. Turen har 25 % stigning, over broer og gjennom tuneller, med utsikt mot steile, høye fjell og over Moraca Canyon. Vi passerer den høyeste jernbanebroen i Europa – viadukten Mala Rijeka. Vel fremme i Kolasin transporteres vi fra stasjonen til hotellet der vi sjekker inn for de neste tre dagene. Hotellet er et SPA-hotell der vi kan nyte basseng og sauna. Middag på hotellet.

    Hovedstaden Podgorica, togreise til Kolasin (F, L, M)
  • DAG 4: Tara-kløften – Zabljak – Crno Jezero (F, L, M)

    Etter frokost gjør vi oss bedre kjent med byen Kolasin på en kort gåtur. Så setter vi oss på bussen. Kolasin er i dag en by kjent like godt for vinteren pga. nærliggende skiresort, men også for sommeren som en avkjølende oase i fjellet ikke langt unna den varme hovedstaden. Byen ligger ved foten av fjellene Bjelasica og Sinjajevina ved elva Tara på ca. 950 m o.h. Byen ble grunnlagt på 1600-tallet av ottomaner og har vært scene for mange kriger og ble endelig en del av den uavhengige montenegrinske staten i 1878. Under 2.verdenskrig kjempet partisanere, italienere og tyskere mange slag i området og i dag minnes dette med en del minnesmerker fra den tiden.

    Vi drar videre med buss nordover langs Tara-elva, et spektakulert naturområde. Tara-kløften er den dypeste i Europa – det er bare Colorado River Canyon i Nord-Amerika som er mer berømt. Kløften er 60 km lang og har en gjennomsnittsdybde på 1073 m og sammen med nasjonalparken Durmitor oppført på UNESCOs verdensarvliste. På vei mot byen Zabljak i det nordvestlige Montenegro skal vi krysse elva over den kjente broen Durdevica. Den er bygget rett før 2. verdenskrig – heldigvis ble den ikke ødelagt under krigen – kun en liten del. Broen er 365 meter lang og den byr på en fantastisk utsikt. Vi besøker den lille byen Zabljak 1456 m.o.h., den høyest beliggende byen i sydøst Europa. Rundt byen stiger troner 23 fjelltopper over 2200 m, i området ligger 18 fjellinnsjøer. Et mer fantastisk naturområde må man lete lenge etter. Underveis spiser vi felles lunsj og nyter ettermiddagen ved Crno jezero – den sorte innsjø - før vi reiser tilbake til vårt hotell i Kolasin. Felles middag om kvelden.

    Tara-kløften – Zabljak – Crno Jezero (F, L, M)
  • DAG 5: Nasjonalparken Biogradska Gora (F, L, M)

    Etter frokost venter en ny spennende dag med fantastiske naturopplevelser. En ny dag, en ny nasjonalpark – Biogradska Gora – i det nordøstlige Montenegro i sentrum av fjellet Bjelasica. Dette naturområdet har vært fredet siden 1952. Parken utmerker seg med imponerende fjelltopper og en innsjø midt i jungelskogen. Nettopp denne urskogen – jungelen – er noe som er viktig at vi bevarer da denne type reservat er i dag veldig sjelden innenfor Europas grenser. Vi besøker skogen og går tur langs sjøen. Der blir tid til felles lunsj ved sjøen før vi kjører tilbake til hotellet i Kolasin og nyter litt fritid før middagen. Middag på hotellet.

  • DAG 6: Innsjøen Skadar m/vinsmaking (F, L, M)

    Etter frokost sjekker vi ut og setter oss i bussen og kjører tilbake mot hotellet i Igalo. Vi kjører via hovedstaden Podgorica mot Skadar-innsjøen, som er delt mellom Montenegro og Albania. I nærheten av innsjøen gjør vi stopp med vinsmaking og lett lunsj før vi drar videre mot Budva. Her får vi en rundtur med kaffestopp om ettermiddagen. Sent om ettermiddagen er vi tilbake på hotellet i Igalo der vi sjekker inn og spiser middag.

    Innsjøen Skadar m/vinsmaking (F, L, M)
  • DAG 7: Fridag (F, M)

    Dagen er fri til egen disposisjon.

    Avskjedsmiddag om kvelden.

  • DAG 8: Hjemreise (F)

    Transport til flyplass i Dubrovnik og hjemreise til Norge. 

Slik bor du

Palmon Bay Hotel & Spa har basseng og utsikt over Adriaterhavet, og tilbyr innkvartering med gratis Wi-Fi i Igalo. Hotellet har en privat strand med parasoller og solsenger.

Alle rommene har klimaanlegg, flatskjerm-TV, eget bad med dusj, hårføner og gratis badeprodukter, minibar og safe.

Du kan spise i en av hotellets restauranter og barer, som serverer internasjonal og lokal mat og drikke. Spa- og velværesenteret tilbyr vanlig badstue, infrarød badstue, boblebad og tyrkisk bad. Palmon Bay Hotel & Spa tilbyr også et utvalg av massasjebehandlinger.

Dubrovnik flyplass ligger 30 km fra hotellet.

PALMON BAY HOTEL & SPA ****
Save Ilica 7
85347 Herceg-Novi

Om flyreisen

Ønsker du tilslutning fra andre byer i Norge er vi behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss for pris og muligheter i god tid før avreise (minimum 60 dager før).

Med tanke på bagasje og eventuelle forsinkelser/endringer på reisen, er det en fordel å ha gjennomgående flybillett fra avreisested til endelig destinasjon, framfor separate flybilletter.

Alle tider er lokale tider. Vær oppmerksom på at eventuelle endringer på flytider er utenfor Aller travels kontroll.

  • Avgang fra Oslo.
  • Vi anbefaler at du møter opp i god tid og senest 2 timer før avreise.
  • For avreisetidspunkt se Avganger & bestilling.

Turen til Dubrovnik flyplass

Varighet
ca. 3 timer
Flyselskap
 Norwegian

Du kan sjekke inn 23 kg bagasje.

Turen hjem fra Dubrovnik flyplass

Varighet
ca. 3 timer.
Flyselskap
Norwegian

Du kan sjekke inn 23 kg bagasje.

Tillegg for enkeltrom

kr. 2 150,- (begrenset antall)

Begrensninger

  • For å delta på turen må du være selvhjulpen og kunne håndtere din egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre reiseledere skal bistå med dette.
  • Generelt egner ikke våre reiser seg for den som har vondt for å gå. På utfluktene er det ofte mye gåing og det forventes at man skal kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen.
  • Spesielle behov på flyreisen og underveis på turen må opplyses om ved påmelding.

Temperatur og vær

  januar februar mars april mai juni juli august september oktober november desember
Podgorica 10 / 4 11 / 3 15 / 6 20 / 10 24 / 14 29 / 18 33 / 21 34 / 22 28 / 17 22 / 11 17 / 7 11 / 5
Ulcinj 11 / 9 12 / 8 15 / 11 19 / 14 23 / 18 28 / 22 31 / 24 32 / 25 27 / 22 22 / 17 18 / 13 13 / 10
Herceg Novi 11 / 7 12 / 6 14 / 8 19 / 11 23 / 15 28 / 19 31 / 21 32 / 22 27 / 18 22 / 14 18 / 10 13 / 8
Kotor 10 / 6 11 / 5 14 / 7 19 / 11 23 / 15 28 / 18 31 / 21 32 / 22 26 / 17 22 / 13 17 / 10 12 / 7
Budva 10 / 6 11 / 5 14 / 7 19 / 11 23 / 15 28 / 18 31 / 21 32 / 22 26 / 17 22 / 13 17 / 10 12 / 7

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

    Tillatt håndbagasje er vanligvis 1 kolli á 10 kg (Norwegian 55x40x23 cm).
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med væsker i håndbagasjen. Det er likevel åpnet for å ta med mindre mengder væske, forutsatt at:
    Væskene er i beholdere som rommer inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml er ikke tillatt, uavhengig av hvor mye væske de inneholder).
    Beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") og lukket plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.
    Det er kun tillatt med én 1- liters pose per reisende. For mer informasjon: Bagasjeregler Avinor

    Husk å ha pass i håndbagasjen!

  • Hva gjør jeg med spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette, og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og destinasjon.

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg, enten ved å ta med  originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring (engelsk) eller kopi av resept.
    Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om at du maks kan ha 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen!

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller travel i god tid før avreise.

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er økonomisk uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå på venteliste, er det fint om du kontakter oss snarest.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    Senest 2 uker før avreise vil reisedokumentene ligge på Min side. Da vil du også få informasjon om din reise og hvem som er vert på ditt resort.  

    I e-posten du får med din ordrebekreftelse finner du en link som tar deg til Min side.

  • Er det påmeldingsfrist for bestilling?

    Det er ingen påmeldingsfrist på våre turer, men hvis du har bestemt deg for å være med på en tur – bestill tidlig! Mange turer blir raskt fulltegnet, så det er viktig å sikre seg en plass. 

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Kan en reise bli kansellert?

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Er det påmeldingsfrist for ekstra utflukter i programmet?

    Ekstra utflukter/aktiviteter bør velges ved bestilling av reisen og senest innen restbetalingen 60 dager før avreise. 

  • Antall deltakere på hver reise?

    Våre grupper har vanligvis mellom 18 og 30 deltakere.

  • Kan dere være behjelpelig med tilslutningsfly?

    Ønsker du tilslutning fra andre byer enn Oslo er vi behjelpelige med det. Unntaket er de gangene det benyttes et flyselskap som ikke tilbyr tilslutning. Ta kontakt med oss for priser og muligheter.
    Tilslutning må bestilles senest 2 måneder før avreise. Vær oppmerksom på at bekreftelse av tilslutningsbilletter er bindende. Ved avbestilling følger disse de generelle vilkår.

    Fordelen med å bestille tilslutninger gjennom Aller travel er at billetter er gjennomgående og du kan således sjekke inn bagasje hele veien, både på utreise og retur.* Noen unntak (spesifike destinasjoner).

    Ordner du tilslutning selv er dette på eget ansvar. Vi anbefaler alltid at man kjøper endringsbare billetter og har god tid mellom to fly. Eventuelle utgifter for endring eller kjøp av nye billetter må du selv dekke. Har du bestilt tilslutningsbilletter selv, er det viktig at du sjekker bagasjeregler for denne flyvningen. Dersom du har bestilt tilslutning via Aller travel, kan du ta med deg like mye bagasje på både innenlands- og utenlandsflyvningen.

    *Grunnet korona kan det nå være avvik fra normalen. Selv med gjennomgående flybilletter kan det være nødvendig å hente ut bagasje i Oslo, og sjekke inn denne på nytt. Du er selv ansvarlig for å sjekke ved første innsjekk om bagasje blir sendt hele veien til endelig destinasjon. Dette gjelder både utreise og retur.

  • Hvordan er avbestillingsreglene?

    Følgende regler gjelder dersom det ikke er oppgitt andre vilkår på ordrebekreftelsen:

    - Ved avbestilling f.o.m innbetalt depositum frem til 61 dager før avreise, refunderes ikke depositum. 
    - Ved avbestilling f.o.m 60 dager t.o.m. 36 dager før avreise, belastes 50% av reisens totale pris.
    - Ved avbestilling f.o.m 35 dager før avreise, belastes reisens totale pris.

    Se også våre reisevilkår -/reisevilkar

  • Selger dere avbestillings- og reiseforsikring?

    Forsikringer er ikke inkludert i prisen på våre reiser, og Aller travel selger ikke forsikringer. 

    Alle reisende må ha gyldig reiseforsikring når de reiser på tur med oss! Har du en forsikring gjennom jobb eller kredittkort er det viktig å sjekke at denne er gyldig for reisetidspunktet og landet/landene du skal til. Ha alltid med en kopi av forsikringsbeviset ditt samt din polise på turen.
    Europeisk Helsetrygdkort for reiser i Europa kan bestilles på www.helsenorge.no eller på telefon 23 32 70 00
    Vi anbefaler også at du tegner en avbestillingsforsikring, dersom dette ikke er inkludert i selve reiseforsikringen. Denne bør tegnes hos ditt forsikringsselskap i forbindelse med bestilling av reisen. Skulle noe skje med deg eller en av dine nærmeste før reisen får du dermed dekket dine økonomiske tap. Den reisende er selv ansvarlig for å tegne de nødvendige forsikringer.

  • Flytider og endringer

    Flytidene som fremkommer på din bestillingsbekreftelse er basert på foreløpig bekreftelse fra flyselskapet. Det er viktig å være forberedt på at avgangstider og ruter kan bli endret, dette er dessverre helt utenfor Aller Travels kontroll. Vær oppmerksom på at det er flytider som vises på dine reisedokumenter som gjelder.

    Velger du å kjøpe tilslutningsbilletter på egenhånd må du selv dekke utgiftene i forbindelse med å kjøpe nye billetter, om avreisetiden fra Oslo skulle endre seg. 

    Vær oppmerksom på at programmet også er veiledende og endringer kan forekomme.

  • Hva slags hotell skal vi bo på?

    Vi gjør alltid det vi kan for å finne gode hoteller, hvor både standard, atmosfære og beliggenhet er riktig. Det er ikke alltid vi klarer å dekke alle punkter, men vi gjør alltid vårt beste. Våre hotell er vanligvis i kategorien 3- og 4-stjerners, men vi henger oss ikke opp i stjerner hvis vi finner det riktige hotellet.
    På enkelte destinasjoner kan rommene på hotellet variere i størrelse, standard og beliggenhet. Vær også oppmerksom på enkeltrom kan være mindre og enklere innredet enn dobbeltrom. Vær også oppmerksom på at enkelte hotell ikke har aircondition. 

    En sjelden gang opplever vi overbookinger som gjør at vi må bytte hotell. Dette er dessverre utenfor vår kontroll. Skulle dette skje vil vi informere våre gjester umiddelbart.

  • Hva gjør jeg dersom jeg er allergisk eller har matintoleranse?

    Det er veldig viktig at allergier og matintoleranser blir oppgitt ved bestilling. Vi kan ikke garantere at du får nøyaktig den maten du trenger på tur, men vi gjør vårt beste. Det kan være lurt å ha med noe mat hjemmefra, og vær klar over at flyselskapene ikke serverer spesialdietter på kortere strekninger.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    2 uker før avreise vil dine flybilletter og ytterligere informasjon ligge tilgjengelig på "Min Side"
    Du vil få endelig dagsprogram, og annen nyttig informasjon som blant annet reiseleders navn og telefonnummer.

    Vi sender ikke ut deltakerlister på grunn av strenge personvernregler.

  • Kan jeg reservere sete på flyet?

    Det er få flyselskap hvor vi har mulighet til å reservere seter. Er du i en særegen posisjon hvor du trenger et spesielt sete – ta kontakt så gjør vi det vi kan!

  • Kreves det visum for min reise?

    Det kreves visum til flere av våre destinasjoner. Nærmere informasjon om dette blir sendt sammen med ordrebekreftelsen ved bestilling.

    Du bør tenke på å søke om visum så tidlig som mulig – ikke alle lands ambassader er like effektive.

    Vi samarbeider med Visumexpert og de kan hjelpe deg med søknadsprosessen. Nettsidene til Visumexpert finner du her.

    Reisende med utenlandsk pass må sjekke reglene ved den aktuelle ambassaden eller konsulatet. Det er den reisendes ansvar å sørge for at pass og eventuelt visum er gyldig ved avreise. Aller Travel er ikke erstatningspliktig for passasjerer som ikke har dette i orden.

    Visum for Kina og USA – se respektive land

  • Hvor mye bagasje kan jeg reise med?

    På turer med fly minner vi om at du må tilpasse bagasjen etter flyselskapets vektbegrensninger. Disse kan variere fra flyselskap til flyselskap. Mer informasjon om hva som gjelder på din reise vil fremgå av reisedokumentene vi sender ut 2-3 uker før avreise.

    Har du bestilt tilslutning selv er det viktig at du sjekker bagasjereglene for denne flyvningen. Har vi bestilt tilslutning er bagasjereglene lik på innenlands som på den videre flyvningen.

  • Håndbagasje?

    Tillatt håndbagasje varierer fra selskap til selskap, samt destinasjon.
    For flyvninger innen Europa gjelder følgende hos våre mest brukte flyselskaper:
    Norwegian - 10 kg  (mål: 55x40x23 cm)
    SAS - 8 kg (mål: 55 x 40 x 23 cm)
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.
    Merk også at det er regler vedrørende størrelse på det du har med deg av flytende væske i håndbagasjen. Hovedregelen er at du kan ha 100 ml per beholder, og max 1000ml totalt. Alle beholdere må kunne plasseres samlet i èn gjennomsiktig pose som rommer max 1 liter. Denne posen skal i tillegg kunne lukkes (type zip lock bag).

    For mer informasjon: https://avinor.no/en/airport/practical-information/plan-your trip/baggage/liquids

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg. Dette kan være ved å ta med originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring eller kopi av resept. Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om maks 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    All medisin bør være i originalemballasje og det er fornuftig å ta med resepten eller en bekreftelse fra legen på engelsk. Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen tilfelle den innsjekkede bagasjen skulle bli forsinket.

    For nærmere informasjon om legemidler til utlandet: 
    https://helsenorge.no/legemidler/medisiner-pa-reise

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller Travel i god tid før avreise. 

  • Spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du er selv ansvarlig for å ordne med oksygensylinder hvis du skal ha dette med ombord i flyet. Hver sylinder kan ikke overstige 5 kg i totalvekt. Oksygensylindere med påmonterte regulatorer eller ventiler må være beskyttet slik at de ikke kan bli skadet og derved ha et utilsiktet utslipp av oksyge

  • Er det mulig å få assistanse før og etter innsjekking på flyplassen?

    Dersom du trenger hjelp til å komme deg fra innsjekkingen til gaten, kan du be om rullestolassistanse. Vennligst kontakt oss i god tid og senest 35 dager før avreise. Husk å oppgi hvilken form for assistanse du trenger.

    WCHR – rullestol til rampe
    WCHS – rullestol til trapp
    WCHC – rullestol til sete

    Dersom du reiser med en elektrisk rullestol, husk å oppgi vekt og batteriinformasjon på rullestolen.

    Vær oppmerksom på at rullestolassistanse gjelder først når du kommer til innsjekkingsskranken enten i Norge eller i utlandet.

    Dersom du skulle ha behov for ytterligere assistanse, vennligst kontakt Aller travel, tlf. 23 89 64 70.
     

  • Bør jeg vaksineres før reisen?

    Det er den reisendes eget ansvar å sørge for at den har de nødvendige vaksinasjonene som gjelder til bestilt reisemål. Ta kontakt med din nærmeste vaksinasjonsklinikk for mer informasjon om hva du trenger til akkurat ditt reisemål.