Skip to main content

Seniortrening på Gran Canaria

Har du lyst til å komme i bedre form? Eller kanskje er du allerede godt i gang, men trenger nye utfordringer? Bli med oss på en aktiv og morsom treningsuke til Puerto Mogan!

Vi som reiser med deg er et team med mange års erfaring innen fysioterapi, idrettsmedisin, kosthold, seniortrening og senior treningsreiser. Vi har energien og kunnskapen til å hjelpe deg med å forbedre styrke, kondisjon, balanse og bevegelighet. Treningen er lagt opp til å passe alle, uansett nivå og utfordringer. Har du problemer med helsen bør ikke dette stoppe deg fra å bli med.

Treningen er svært variert og foregår utendørs på forskjellige underlag. Om kveldene møtes vi til refleksjon, foredrag og teori om trening, kosthold og helse, samt litt skjemt og moro.  Med på turen vil det også være med lege. Det blir individuelle samtaler og veiledning for de som ønsker det.
Dette blir en herlig, sosial og aktiv uke, hvor vi skal komme hjem med overskudd, nye vennskap og mer motivasjon til å fortsette den gode treningen. 

Gled deg til
  • En inspirerende og sosial treningstur
  • Dyktige og motiverte trenere
  • Deilig klima

Dagsprogram

  • Vær oppmerksom på at dette programmet er veiledende og endringer kan forekomme. Vær og vind bestemmer ofte hvilke løyper som egner seg å gå, og således vil reiseleder/ turguide se an hver dag og tilrettelegge vandringene deretter.

    F = Frokost / M = Middag

  • DAG 1: Avreise/ankomst (M)

    Avreise fra Gardermoen med direktefly til Gran Canaria. Vi blir hentet på flyplassen i Las Palmas og tatt med til hotellet i Puerto Mogan. Vi rekker nok en kveldsøkt med trening før middag.

    Avreise/ankomst (M)
  • DAG 2-7: Treningsdager

    Eksempel på en typisk dag:

    Vi starter dagen tidlig med en god treningsøkt på den vakre stranden i Mogan. Vi nyter i skyggen at solen stiger og starter økta med en liten oppvarming. Morgentreningen varierer fra dag til dag med fokus på alt fra kondisjon til styrke, balanse og kjerne. Alle skal alltid med, så økta tilpasses ditt nivå. Hjelp og instruksjon gis om du er ny til trening eller mer erfaren. Uansett vil du få en god økt.

    Vi går så opp på rommet for å dusje og gjøre oss klare for å nyte hotellets deilige frokostbuffet. Etter frokost kan du kose deg på stranden, ved svømmebassenget eller med en tur i den koselige byen. Mogan er en sjarmerende og hyggelig by, med mange muligheter for en god lunsj og litt shopping. 

    På dagen er det viktigste er at vi lytter til kroppen, hviler hvis vi må, eller nyter dagen med venner/ medreisende. Det sosiale er viktig på disse turene og med et svært inkluderende miljø oppstår nye vennskap hvert år.

    Midt på dagen venter en ny økt hvor trenerteamet har forberedt en time som er tilpasset dagens temperatur. Kanskje vi trenger en god strekk, litt avslapning eller å danse litt. Mulighetene er mange.

    Om ettermiddagen når solen avtar gjør vi oss klare for dagens siste økt. Nå trener vi kanskje styrke eller bevegelighet. Vi tar hensyn til sammensetning av deltagerne, så alle presterer. 

    Timer som kan dukke opp: Vanngym med styrke og kondisjon, dans med flotte rytmer, styrke på stranden, kondisjon med rask gåing eller løp, teknikkøkter hvor vi trener bevegelsesmønstre, sirkeløkter med kjernetrening og mye, mye mer.

    Om kvelden vil det bli faglig påfyll. Vi vil holde korte, men inspirerende foredrag om alt fra kosthold, trening og helse til andre aktuelle temaer for seniorer. Etter foredraget går vi samlet til middag og nyter det gode utvalget av retter. 

    Det er alltid lagt inn en vandretur i løpet av uken. Turen går som oftest til en koselig fjellandsby hvor vi nyter felles lokal tapas, koselig sosialt samvær og skyggene fra trærne på torget. De som ønsker seg en lengre tur går samme vei tilbake. Resten av gruppen busser tilbake til hotellet. Trenerteamet kjenner området godt og vet at alle kan bli med. 

    Treningsdager
  • DAG 8: Hjemreise (F)

    En sprek uke nærmer seg slutten, og vi rekker en siste treningsøkt før vi kjøres til flyplassen for hjemreise til Norge.

    Hjemreise (F)

Slik bor du

Hotel Cordial Mogan Playa er et godt førsteklasses hotell, beliggende midt i en tropisk hage kun 500 meter fra sentrum av den lille fiskerlandsbyen Puerto de Mogan. Hele komplekset har over 400 rom og tilbyr et stort uteområde med 2 svømmebasseng, tennisbane og SPA. Alle rom er store og har dusj/WC, telefon, TV med DVD, minibar, aircondition, hårføner, vannkoker, safe og balkong. Hotellet har tre restauranter vi kan velge mellom.

HOTEL CORDIAL MOGÁN PLAYA
Avenida los Marrero, 2, 35138 Puerto de Mogán

Våre reiseledere

På våre turer er det alltid med en dyktig norsk eller skandinavisktalende reiseleder. Noen ganger vil reiseleder være med gruppen fra Oslo lufthavn, andre ganger vil reiseleder møte gruppen ved ankomst destinasjonen.

  • Marit og Anne Skjevdal/Thorstensen
    Marit og Anne Skjevdal/Thorstensen
    Marit og Anne er trenerteamet som deltar på reiser med seniortrening.

    Marit Jørstad Skjevdal
    er utdannet fysioterapeut, personlig trener og aktiv instruktør innenfor trening av kreftpasienter. Hun har lang erfaring, er engasjert i seniortrening og vært med på alle våre senior treningsreiser. Hennes filosofi er: En kropp som fungerer optimalt i forhold til den enkeltes hverdag og mål, vil være med på å gi mye glede og lyst.

    Anne Thorstensen
    har lang erfaring innen personlig trening, er utdannet kostholdsveileder og jobbet med alt fra psykisk utviklingshemmede til toppidrettsutøvere. Hun har vært trener på mange av våre treningsreiser, og vet hvordan du skal få den ekstra energien til å orke mer. Positiv motivasjon, variasjon og engasjement er en del av opplevelsen når man trener med Anne.

    Begge to ser frem til herlige og sosiale økter hvor man skal komme hjem med overskudd, nye vennskap og mer motivasjon til å fortsette den gode treningen. «Vi har energien og kunnskapen til å hjelpe deg med å forbedre styrke, kondisjon, balanse og bevegelighet. Treningen er lagt opp til passe alle, uansett nivå og utfordringer. Har du problemer med helsen bør ikke dette stoppe deg fra å bli med. Treningen er svært variert og foregår utendørs på forskjellige underlag. Om kveldene møtes vi til refleksjon, foredrag og teori om trening, kosthold og helse – samt litt skjemt og moro.»

Om flyreisen

Har du behov for tilslutning fra andre byer er vi selvfølgelig behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss for priser og muligheter. I noen tilfeller må overnatting på Gardermoen påregnes på ut- og/eller hjemreise, grunnet tidlig avreise eller sen ankomst. Vi gjør oppmerksom på at alle tider er lokale tider.

  • Avgang fra Oslo.
  • Vi anbefaler at du møter opp i god tid og senest 2 timer før avreise.
  • For avreisetidspunkt se Avganger & bestilling.

Turen til Las Palmas flyplass

Varighet
ca. 6 timer
Flyselskap
Norwegian

Du kan sjekke inn 23 kg bagasje.

Turen hjem fra Las Palmas flyplass

Varighet
ca. 5,5 timer
Flyselskap
Norwegian

Du kan sjekke inn 23 kg bagasje.

Prisen inkluderer:
  • Fly Oslo – Gran Canaria t/r inkl flyskatter
  • 7 netter på Hotel Cordial Mogan Playa****
  • 7 frokoster
  • 7 middager m/husets vin og annen lokal drikke
  • Alle treninger
  • Personlig oppfølging og coaching
  • Norske reiseledere
Prisen inkluderer ikke:
  • Øvrige måltider

Tillegg for enkeltrom

kr. 2 890,- (begrenset antall)

Verdt å vite

  • For å delta på turen må du være selvhjulpen og kunne håndtere din egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre reiseledere skal bistå med dette.
  • Generelt egner ikke våre reiser seg for den som har vondt for å gå. På utfluktene er det ofte mye gåing og det forventes at man skal kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen.
  • Spesielle behov på flyreisen og underveis på turen må opplyses om ved påmelding.

Max. antall deltakere: 40

Temperatur og vær

  januar februar mars april mai juni juli august september oktober november desember
Madrid 10 / 3 12 / 4 16 / 6 18 / 7 21 / 11 27 / 15 31 / 18 31 / 18 26 / 15 19 /10 13 / 6 10 / 4
Malaga 15 / 6 16 / 7 18 / 8 19 / 10 23 /12 27 / 16 30 / 19 30 / 19 27 / 17 22 / 13 18 / 10 15 / 7
Calahonda 12 / 2 14 / 3 17 / 4 19 / 6 23 / 10 29 / 14 34 / 17 33 / 17 29 / 14 22 / 10 16 / 5 13 / 3
Alicante (Calpe) 17 / 6 18 / 7 19 / 8 21 / 10 24 / 13 27 /17 30 / 20 31 / 20 28 / 18 24 / 14 20 / 10 18 / 7
Barcelona 13 / 4 15 / 5 16 / 7 21 / 12 21 / 12 24 / 16 28 / 19 28 / 19 26 / 17 22 / 13 17 / 8 14 / 6
Palma de Mallorca 15 / 8 16 / 9 17 / 10 19 / 11 22 / 14 26 / 18 29 / 21 30 / 22 27 / 16 23 / 16 19 / 12 17 / 10
Tenerife 21 /15 21 / 15 21 / 15 22 / 16 22 / 16 24 / 18 26 / 19 29 / 21 28 / 21 26 / 20 24 /18 22 / 16
Gran Canaria 21 / 15 21 / 15 22 / 15 22 / 16 23 / 17 25 / 19 27 / 20 27 /21 27 / 21 26 / 20 24 / 18 22 / 16

Avganger & bestilling

DatoAvreisestedReisemålLedige plasserFra pris

November 2021

17/11Oslo GardermoenSeniortrening på Gran Canaria118 900,-BestillMer informasjon

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Hva bør jeg tenke på i forbindelse med vandreturer?

    Vandreturer arrangeres for de som trives med en aktiv ferie og med å ferdes i naturen. Vandringene går i et variert terreng, personer som er i vanlig god form bør kunne gjennomføre våre vandringer uten problem.

    Deltagerne er selv ansvarlige for å ha tilstrekkelig kondisjon til å kunne gjennomføre vandringene. Du finner oversikt over hvilket nivå det er på en vandring i programmet til turen. Hva de forskjellige nivåene innebærer finner du informasjon om her: www.allertravel.no/niva-vandreturer En reiseleder er alltid med på våre vandringer. 

  • Hva pakker jeg til en vandretur?

    2-3 uker før din vandretur, sender vi en anbefalt pakkeliste sammen med dine reisedokumenter.


    Vanlig turtøy og bekvemme tursko, herunder joggesko eller fjellstøvler, er nødvendig. Disse bør være inngått før avreise. Vær oppmerksom på at blant annet Østerrike har et krav om at alle som går i fjellet må ha fjellstøvler som støtter ankelen. Disse bør også være sklisikre.
    Når det gjelder sekk holder det på de fleste vandringer med en liten sekk som har plass til en vannflaske, et sitteunderlag og kanskje litt gnagsårplaster og en matpakke. Det viktigste er at den sitter godt på ryggen.