Skip to main content
Sommerlig reise

Sommerlige Nerja - - smaken av Det Gode Liv

Drømmer du om deilige dager med fred og ro i vakre omgivelser? Tjuvstart sommeren og bli med oss til Nerja for å oppleve Costa del Sol og Andalucia. 

Nerja, en vakker andalusisk badeby ved foten av Sierra Almijara-fjellene, lokker med sin hvitkalkede sjarm og en idyll som har tålt tidens tann. Vi bor på det komfortable Ona Marinas de Nerja Spa Resort, rett ved Punta Lara-stranden med imponerende sjøutsikt og romslige balkonger.

Dette er reisen for deg som lengter etter avslappende dager ved havet, kombinert med nærheten til en sjarmerende by som har alt fra intime tapasbarer til restauranter i verdensklasse. Her kan du krydre oppholdet ditt med en dose kultur og historie.

Vi tar deg med til den sjarmerende landsbyen Frigiliana, en labyrint av idylliske smågater som bærer preg av arabisk innflytelse. I Nerja utforsker vi naturens egen katedral, den imponerende grotten der våre forfedre bosatte seg for over 20 000 år siden. Dette er en av verdens største naturlige grotter, og de majestetiske dryppsteinshulene gjør inntrykk.

Nerja er berømt for sine nydelige strender og er dermed et badeparadis. Med bukter og badeviker skjermet mot vindkastene, omtales disse strendene ofte som de beste på Costa del Sol. Fra livlige sandstrender til rolige bukter, alt er innen gangavstand fra sentrum.

Vår dedikerte norske representant vil være tilgjengelig på hotellet i noen timer hver dag, og tilbyr morgenturer samt sosiale arrangementer i løpet av oppholdet.

Bli med oss og opplev smaken av Det Gode Liv på Costa del Sol!

Gled deg til
  • Avslappende dager på flott hotell ved stranden
  • Dryppsteinsgrotter og pittoreske Frigliana
  • Malaga
  • Morgentur langs stranden

Dagsprogram

  • DAG 1: Ankomst Malaga (-)

    Avreise fra Oslo med ankomst Malaga. Transport til hotellet og innsjekk.

  • DAG 2: Bli-kjent-tur i Nerja (F)

    Vår representant på stedet møter på hotellet og tar oss med på en bli-kjent-tur rundt i hyggelige Nerja. Byen er bygd i en åsside med ikke en altfor bratt stigning. Selve sentrum består av en eldre del med hvitkalkede hus langs gatene. Gågaten ligger øst for Balcón de Europa, dette er byens naturlige fokus og sted for fiestas. Nerja er en rolig by med et sentralt historisk område som fortsatt føles som en landsby.

    Bli-kjent-tur i Nerja (F)
  • DAG 3 - 4: Nerja (F)

    De neste dagene er fri til å nyte herlige, avslappende dager på vårt flotte spa-hotell eller på stranden. Nerja er kjent for sine naturskjønne strender og er et paradis for badende.

    Nerja (F)
  • DAG 5: Utflukt til grotte og Frigliana (F, L)

    Frigiliana byr på en labyrint av smågater fra tiden under arabisk styre. Mellom Nerja og Frigliana besøker vi grotten i Nerja, også kalt naturens egen katedral på Solkysten. Der bodde våre forfedre for over 20 000 år siden. Dette er en av verdens største naturlige grotter, og dryppsteinshulene gjør inntrykk. Vi spiser lunsj underveis.

    Utflukt til grotte og Frigliana (F, L)
  • DAG 6 - 7: Nerja (F)

    Deilige dager på egen hånd. Spaet på hotellet er utstyrt med badstue, boblebad, dampbad og et tyrkisk bad/hammam.

    Nerja (F)
  • DAG 8: Malaga (F, L)

    Først en deilig frokost på hotellet, før vi setter kursen med buss mot Malaga. I tillegg til å være fødebyen til maleren Pablo Picasso er Malaga blitt en av de mest attraktive byene i Spania.

    Vår norsktalende lokalguide tar oss med for å fortelle oss historien til denne fascinerende byen. Til fots opplever vi de viktigste stedene i sentrum, blant annet katedralen, Picasso-museet og det romerske teatret. I løpet av turen tar vi oss en liten matbit, samt noe godt i glasset på en lokal restaurant. Vi får litt tid på egen hånd før vi kjøres tilbake til hotellet vårt.

    Malaga (F, L)
  • DAG 9 - 10: Nerja (F)

    Nyt de siste dagene i Nerja.

    Nerja (F)
  • DAG 11: Hjemreise (F)

    Etter frokost og utsjekk fra hotellet kjører bussen oss tilbake til flyplassen i Malaga. Retur til Norge på ettermiddagen.

Slik bor du

Dette elegante hotellet ligger på stranden, ca. 2,5 km fra sentrum av Nerja. Hotellet har eget spa, treningsrom, tennisbane og utendørs svømmebasseng med egen bar. Buffetrestauranten på Marinas serverer et utvalg av middelhavsmat. I tillegg har hotellet en restaurant på stranden og en salongbar. 

Rommene på Ona Marinas de Nerja har møblert balkong, seng og et sitteområde med en enkel sovesofa, satelitt - TV, klimaanlegg og eget bad med hårføner. Rommet har også en liten kjøkkenkrok med basis kjøkkenutstyr, kjøleskap og en liten integrert fryser, mikrobølgeovn, kaffetrakter, brødrister og vannkoker. Wifi er gratis overalt. 

Ona Marinas de Nerja ****
Km 289,5, N-340,
29780 Nerja, Málaga

Om flyreisen

Ønsker du tilslutning fra andre byer i Norge er vi behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss for pris og muligheter i god tid før avreise (minimum 60 dager før).
Med hensyn til bagasje og eventuelle forsinkelser/endringer på reisen, er det en fordel å ha gjennomgående flybillett fra avreisested til endelig destinasjon, framfor separate flybilletter.

Alle tider er lokale tider. Vær oppmerksom på at eventuelle endringer på flytider er utenfor Aller travels kontroll.

  • Avgang fra Oslo.
  • Vi anbefaler at du møter opp i god tid og senest 2 timer før avreise.
  • For avreisetidspunkt se Avganger & bestilling.

Turen til Malaga flyplass

Varighet
ca. 4 timer
Flyselskap
Norwegian

Du kan sjekke inn 23 kg bagasje.

Turen hjem fra Malaga flyplass

Varighet
ca. 4 timer
Flyselskap
Norwegian

Du kan sjekke inn 23 kg bagasje.

Tillegg for enkeltrom

kr 7 000,- (begrenset antall)

Verdt å vite

  • For å delta på turen må du være selvhjulpen og kunne håndtere din egen bagasje. Det kan ikke forventes at vår representant skal bistå med dette.
  • Generelt egner ikke våre reiser seg for den som har vondt for å gå. På utfluktene er det ofte mye gåing og det forventes at man skal kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen.
  • Spesielle behov på flyreisen og underveis på turen må opplyses om ved påmelding.

Temperatur og vær

  januar februar mars april mai juni juli august september oktober november desember
Madrid 10 / 3 12 / 4 16 / 6 18 / 7 21 / 11 27 / 15 31 / 18 31 / 18 26 / 15 19 /10 13 / 6 10 / 4
Malaga 15 / 6 16 / 7 18 / 8 19 / 10 23 /12 27 / 16 30 / 19 30 / 19 27 / 17 22 / 13 18 / 10 15 / 7
Calahonda 12 / 2 14 / 3 17 / 4 19 / 6 23 / 10 29 / 14 34 / 17 33 / 17 29 / 14 22 / 10 16 / 5 13 / 3
Alicante (Calpe) 17 / 6 18 / 7 19 / 8 21 / 10 24 / 13 27 /17 30 / 20 31 / 20 28 / 18 24 / 14 20 / 10 18 / 7
Barcelona 13 / 4 15 / 5 16 / 7 21 / 12 21 / 12 24 / 16 28 / 19 28 / 19 26 / 17 22 / 13 17 / 8 14 / 6
Palma de Mallorca 15 / 8 16 / 9 17 / 10 19 / 11 22 / 14 26 / 18 29 / 21 30 / 22 27 / 16 23 / 16 19 / 12 17 / 10
Tenerife 21 /15 21 / 15 21 / 15 22 / 16 22 / 16 24 / 18 26 / 19 29 / 21 28 / 21 26 / 20 24 /18 22 / 16
Gran Canaria 21 / 15 21 / 15 22 / 15 22 / 16 23 / 17 25 / 19 27 / 20 27 /21 27 / 21 26 / 20 24 / 18 22 / 16

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

    Tillatt håndbagasje er vanligvis 1 kolli á 10 kg (Norwegian 55x40x23 cm).
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med væsker i håndbagasjen. Det er likevel åpnet for å ta med mindre mengder væske, forutsatt at:
    Væskene er i beholdere som rommer inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml er ikke tillatt, uavhengig av hvor mye væske de inneholder).
    Beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") og lukket plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.
    Det er kun tillatt med én 1- liters pose per reisende. For mer informasjon: Bagasjeregler Avinor

    Husk å ha pass i håndbagasjen!

  • Hva gjør jeg med spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette, og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og destinasjon.

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg, enten ved å ta med  originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring (engelsk) eller kopi av resept.
    Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om at du maks kan ha 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen!

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller travel i god tid før avreise.

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er økonomisk uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå på venteliste, er det fint om du kontakter oss snarest.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    Senest 2 uker før avreise vil reisedokumentene ligge på Min side. Da vil du også få informasjon om din reise og hvem som er vert på ditt resort.  

    I e-posten du får med din ordrebekreftelse finner du en link som tar deg til Min side.

  • Er det påmeldingsfrist for bestilling?

    Det er ingen påmeldingsfrist på våre turer, men hvis du har bestemt deg for å være med på en tur – bestill tidlig! Mange turer blir raskt fulltegnet, så det er viktig å sikre seg en plass. 

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Kan en reise bli kansellert?

    Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

  • Er det påmeldingsfrist for ekstra utflukter i programmet?

    Ekstra utflukter/aktiviteter bør velges ved bestilling av reisen og senest innen restbetalingen 60 dager før avreise. 

  • Antall deltakere på hver reise?

    Våre grupper har vanligvis mellom 18 og 30 deltakere.

  • Kan dere være behjelpelig med tilslutningsfly?

    Ønsker du tilslutning fra andre byer enn Oslo er vi behjelpelige med det. Unntaket er de gangene det benyttes et flyselskap som ikke tilbyr tilslutning. Ta kontakt med oss for priser og muligheter.
    Tilslutning må bestilles senest 2 måneder før avreise. Vær oppmerksom på at bekreftelse av tilslutningsbilletter er bindende. Ved avbestilling følger disse de generelle vilkår.

    Fordelen med å bestille tilslutninger gjennom Aller travel er at billetter er gjennomgående og du kan således sjekke inn bagasje hele veien, både på utreise og retur.* Noen unntak (spesifike destinasjoner).

    Ordner du tilslutning selv er dette på eget ansvar. Vi anbefaler alltid at man kjøper endringsbare billetter og har god tid mellom to fly. Eventuelle utgifter for endring eller kjøp av nye billetter må du selv dekke. Har du bestilt tilslutningsbilletter selv, er det viktig at du sjekker bagasjeregler for denne flyvningen. Dersom du har bestilt tilslutning via Aller travel, kan du ta med deg like mye bagasje på både innenlands- og utenlandsflyvningen.

    *Grunnet korona kan det nå være avvik fra normalen. Selv med gjennomgående flybilletter kan det være nødvendig å hente ut bagasje i Oslo, og sjekke inn denne på nytt. Du er selv ansvarlig for å sjekke ved første innsjekk om bagasje blir sendt hele veien til endelig destinasjon. Dette gjelder både utreise og retur.

  • Hvordan er avbestillingsreglene?

    Følgende regler gjelder dersom det ikke er oppgitt andre vilkår på ordrebekreftelsen:

    - Ved avbestilling f.o.m innbetalt depositum frem til 61 dager før avreise, refunderes ikke depositum. 
    - Ved avbestilling f.o.m 60 dager t.o.m. 36 dager før avreise, belastes 50% av reisens totale pris.
    - Ved avbestilling f.o.m 35 dager før avreise, belastes reisens totale pris.

    Se også våre reisevilkår -/reisevilkar

  • Selger dere avbestillings- og reiseforsikring?

    Forsikringer er ikke inkludert i prisen på våre reiser, og Aller travel selger ikke forsikringer. 

    Alle reisende må ha gyldig reiseforsikring når de reiser på tur med oss! Har du en forsikring gjennom jobb eller kredittkort er det viktig å sjekke at denne er gyldig for reisetidspunktet og landet/landene du skal til. Ha alltid med en kopi av forsikringsbeviset ditt samt din polise på turen.
    Europeisk Helsetrygdkort for reiser i Europa kan bestilles på www.helsenorge.no eller på telefon 23 32 70 00
    Vi anbefaler også at du tegner en avbestillingsforsikring, dersom dette ikke er inkludert i selve reiseforsikringen. Denne bør tegnes hos ditt forsikringsselskap i forbindelse med bestilling av reisen. Skulle noe skje med deg eller en av dine nærmeste før reisen får du dermed dekket dine økonomiske tap. Den reisende er selv ansvarlig for å tegne de nødvendige forsikringer.

  • Flytider og endringer

    Flytidene som fremkommer på din bestillingsbekreftelse er basert på foreløpig bekreftelse fra flyselskapet. Det er viktig å være forberedt på at avgangstider og ruter kan bli endret, dette er dessverre helt utenfor Aller Travels kontroll. Vær oppmerksom på at det er flytider som vises på dine reisedokumenter som gjelder.

    Velger du å kjøpe tilslutningsbilletter på egenhånd må du selv dekke utgiftene i forbindelse med å kjøpe nye billetter, om avreisetiden fra Oslo skulle endre seg. 

    Vær oppmerksom på at programmet også er veiledende og endringer kan forekomme.

  • Hva slags hotell skal vi bo på?

    Vi gjør alltid det vi kan for å finne gode hoteller, hvor både standard, atmosfære og beliggenhet er riktig. Det er ikke alltid vi klarer å dekke alle punkter, men vi gjør alltid vårt beste. Våre hotell er vanligvis i kategorien 3- og 4-stjerners, men vi henger oss ikke opp i stjerner hvis vi finner det riktige hotellet.
    På enkelte destinasjoner kan rommene på hotellet variere i størrelse, standard og beliggenhet. Vær også oppmerksom på enkeltrom kan være mindre og enklere innredet enn dobbeltrom. Vær også oppmerksom på at enkelte hotell ikke har aircondition. 

    En sjelden gang opplever vi overbookinger som gjør at vi må bytte hotell. Dette er dessverre utenfor vår kontroll. Skulle dette skje vil vi informere våre gjester umiddelbart.

  • Hva gjør jeg dersom jeg er allergisk eller har matintoleranse?

    Det er veldig viktig at allergier og matintoleranser blir oppgitt ved bestilling. Vi kan ikke garantere at du får nøyaktig den maten du trenger på tur, men vi gjør vårt beste. Det kan være lurt å ha med noe mat hjemmefra, og vær klar over at flyselskapene ikke serverer spesialdietter på kortere strekninger.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    2 uker før avreise vil dine flybilletter og ytterligere informasjon ligge tilgjengelig på "Min Side"
    Du vil få endelig dagsprogram, og annen nyttig informasjon som blant annet reiseleders navn og telefonnummer.

    Vi sender ikke ut deltakerlister på grunn av strenge personvernregler.

  • Kan jeg reservere sete på flyet?

    Det er få flyselskap hvor vi har mulighet til å reservere seter. Er du i en særegen posisjon hvor du trenger et spesielt sete – ta kontakt så gjør vi det vi kan!

  • Kreves det visum for min reise?

    Det kreves visum til flere av våre destinasjoner. Nærmere informasjon om dette blir sendt sammen med ordrebekreftelsen ved bestilling.

    Du bør tenke på å søke om visum så tidlig som mulig – ikke alle lands ambassader er like effektive.

    Vi samarbeider med Visumexpert og de kan hjelpe deg med søknadsprosessen. Nettsidene til Visumexpert finner du her.

    Reisende med utenlandsk pass må sjekke reglene ved den aktuelle ambassaden eller konsulatet. Det er den reisendes ansvar å sørge for at pass og eventuelt visum er gyldig ved avreise. Aller Travel er ikke erstatningspliktig for passasjerer som ikke har dette i orden.

    Visum for Kina og USA – se respektive land

  • Hvor mye bagasje kan jeg reise med?

    På turer med fly minner vi om at du må tilpasse bagasjen etter flyselskapets vektbegrensninger. Disse kan variere fra flyselskap til flyselskap. Mer informasjon om hva som gjelder på din reise vil fremgå av reisedokumentene vi sender ut 2-3 uker før avreise.

    Har du bestilt tilslutning selv er det viktig at du sjekker bagasjereglene for denne flyvningen. Har vi bestilt tilslutning er bagasjereglene lik på innenlands som på den videre flyvningen.

  • Håndbagasje?

    Tillatt håndbagasje varierer fra selskap til selskap, samt destinasjon.
    For flyvninger innen Europa gjelder følgende hos våre mest brukte flyselskaper:
    Norwegian - 10 kg  (mål: 55x40x23 cm)
    SAS - 8 kg (mål: 55 x 40 x 23 cm)
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.
    Merk også at det er regler vedrørende størrelse på det du har med deg av flytende væske i håndbagasjen. Hovedregelen er at du kan ha 100 ml per beholder, og max 1000ml totalt. Alle beholdere må kunne plasseres samlet i èn gjennomsiktig pose som rommer max 1 liter. Denne posen skal i tillegg kunne lukkes (type zip lock bag).

    For mer informasjon: https://avinor.no/en/airport/practical-information/plan-your trip/baggage/liquids

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg. Dette kan være ved å ta med originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring eller kopi av resept. Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om maks 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    All medisin bør være i originalemballasje og det er fornuftig å ta med resepten eller en bekreftelse fra legen på engelsk. Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen tilfelle den innsjekkede bagasjen skulle bli forsinket.

    For nærmere informasjon om legemidler til utlandet: 
    https://helsenorge.no/legemidler/medisiner-pa-reise

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller Travel i god tid før avreise. 

  • Spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du er selv ansvarlig for å ordne med oksygensylinder hvis du skal ha dette med ombord i flyet. Hver sylinder kan ikke overstige 5 kg i totalvekt. Oksygensylindere med påmonterte regulatorer eller ventiler må være beskyttet slik at de ikke kan bli skadet og derved ha et utilsiktet utslipp av oksyge

  • Er det mulig å få assistanse før og etter innsjekking på flyplassen?

    Dersom du trenger hjelp til å komme deg fra innsjekkingen til gaten, kan du be om rullestolassistanse. Vennligst kontakt oss i god tid og senest 35 dager før avreise. Husk å oppgi hvilken form for assistanse du trenger.

    WCHR – rullestol til rampe
    WCHS – rullestol til trapp
    WCHC – rullestol til sete

    Dersom du reiser med en elektrisk rullestol, husk å oppgi vekt og batteriinformasjon på rullestolen.

    Vær oppmerksom på at rullestolassistanse gjelder først når du kommer til innsjekkingsskranken enten i Norge eller i utlandet.

    Dersom du skulle ha behov for ytterligere assistanse, vennligst kontakt Aller travel, tlf. 23 89 64 70.
     

  • Bør jeg vaksineres før reisen?

    Det er den reisendes eget ansvar å sørge for at den har de nødvendige vaksinasjonene som gjelder til bestilt reisemål. Ta kontakt med din nærmeste vaksinasjonsklinikk for mer informasjon om hva du trenger til akkurat ditt reisemål.