Skip to main content

Spania - Bli friskere-uke

Sett av en uke med oss i herlige og solfylte Andalucia og få en intensiv innføring i hva mat gjør med kroppen din – og hvordan du kan spise deg frisk! Sjefredaktør Anne Marit Hjelme og Eirin Hagesæter fra VI OVER 60 er reiseledere.

Anne Marit Hjelme måtte nylig legge om livsstilen etter å ha fått diabetes type 2. Etter noen måneder med nytt kosthold og litt aktivitet klarte hun å bli kvitt symptomene. Hun vil dele av sine erfaringer på denne turen:
"Det er vanskelig å endre vaner og ta gode valg. Vi er mange som trenger hjelp til det, og et slikt kursopplegg som dette gir akkurat den kickstarten som er nødvendig. Kunnskap er makt, også når det kommer til å bli klokere om kosthold og aktivitet."

Det blir en læringsrik uke med kosthold og aktivitet i fokus. Vi skal ha gode matopplevelser med felles lavkarbomåltider, der vi lærer å velge sunn og riktig mat.

Dagene starter med en felles gåtur langs stranden. Deretter vil det bli foredrag om hva som passer inn i et lavkarbokosthold med legene Sofie og Erik Hexeberg. Om ettermiddag samles vi ute i det varme sommerværet til en Yin Yoga time med Anne Marit. Yin Yoga er rolig yoga liggende eller sittende på matte, der vi tøyer og stretcher bindevevet. Passer for alle! 
På kvelden samles vi igjen for å snakke om ulike helsetema. 
Vi bor godt på et 4-stjerners strand-resort i Motril.  Det vil også være en fridag som du kan nyte på hotellet, dra på utflukt eller kanskje ta en dag på golfbanen som ligger like ved. 
 

 

Gled deg til
  • Innsiktsfulle foredrag med legene Hexeberg
  • en uke med kosthold og aktivitet i fokus
  • Et flott all inclusive hotell ved stranden
  • En tur der sjefredaktør Anne Marit Hjelme er reiseleder
Status:
Fullt

Dagsprogram

  • Vær oppmerksom på at dette programmet er veiledende og endringer kan forekomme.

    F = Frokost / L = Lunsj / M = Middag

  • DAG 1

    Ankomst Malaga og transport med buss til
    hotellet i Motril (ca. 1,15 t) Anne Marit og Eirin tar imot dere når dere ankommer hotellet
    19.00-20.30: Felles middag

  • DAG 2

    08.00-09.00: Gåtur langs strandpromenaden
    09.00-10.30: Felles lavkarbofrokost. Sofie/Erik tar oss med rundt buffetbordet og hjelper oss å velge riktig lavkarbomat som gir energi til dagen
    10.30-13.00: Foredrag av Sofie & Erik. «Dette gjør mat med kroppen din. Spis deg friskere».
    13.00-14.00: Felles lavkarbolunsj. Sofie/Erik tar oss med rundt lunsjbuffeten og forteller hva som er gode lavkarbovalg å spise midt på dagen
    14.30-16.00: Yin yoga, meditasjon og pust ute på plenen, med redaktør og yogainstruktør Anne Marit
    16.00-19.00: Solbading, egentid & mingling
    19.00-20.30: Felles lavkarbomiddag. Sofie/Erik tar oss med rundt middagsbuffeten og viser oss hvor enkelt det er å velge sunnlavkarbo mat på kvelden
    20.30-21.30: Kveldssamling med Eirin & Anne Marit

  • DAG 3

    08.00-09.00: Gåtur langs strandpromenaden
    09.00-10.30: Felles lavkarbofrokost
    10.30-13.00: Foredrag av Sofie & Erik
    13.00-14.00: Felles lavkarbolunsj
    14.30-16.00: Yin yoga, meditasjon og pust ute på plenen med Anne Marit
    16.00-19.00: Solbading, egentid & mingling
    19.00-20.30: Felles lavkarbomiddag 
    20.30-21.30: Kveldssamling med Eirin & Anne Marit, gjester: Sofie & Erik

  • DAG 4

    Fridag. Relax, solbading og vennskapsbygging.

  • DAG 5

    08.00-09.00: Gåtur langs strandpromenaden
    09.00-10.30: Felles lavkarbofrokost
    10.30-13.00: Foredrag av Sofie & Erik
    13.00-14.00: Felles lavkarbolunsj
    14.30-16.00: Yin yoga, meditasjon og pust ute på plenen med Anne Marit
    16.00-19.00: Solbading, egentid & mingling
    19.00-20.30: Felles lavkarbomiddag
    20.30-21.30: Kveldssamling med Eirin & Anne Marit, gjester: Sofie & Erik

  • DAG 6

    08.00-09.00: Gåtur langs strandpromenaden
    09.00-10.30: Felles lavkarbofrokost. 
    10.30-13.00: Foredrag av Sofie & Erik
    13.00-14.00: Felles lavkarbolunsj
    14.30-16.00: Yin yoga, meditasjon og pust ute på plenen med Anne Marit
    16.00-19.00: Solbading, egentid & mingling
    19.00-20.30: Felles lavkarbomiddag
    20.30-21.30: Kveldssamling med Eirin & Anne Marit

  • DAG 7

    Transport til Malaga flyplass (ca. 1,15 t)
    Avreise fra Malaga flyplass for retur til Norge

Slik bor du

Playa Granada Club Resort er et godt 4-stjerners strand-resort som ligger i frodige omgivelser i Motril, ca. 1 t og 15 min fra Malaga flyplass.

Resortet er omgitt av grønne gressplener og strand med strandstoler og strandbar, to utendørs basseng (ikke oppvarmet), 6 tennisbaner, treningsrom og spa med innendørs basseng, sauna, hamman og boblebad.

Hotellet tilbyr varierte buffeter for alle måltider, inkludert lokal drikke.

Alle rom har aircondition, skrivebord, TV/telefon, gratis safe, hårtørker og balkong/terrasse med hageutsikt. Gratis Wifi.
 

Playa Granada Club Resort ****
Rector Pascual Rivas Carrera, 1
18613 Motril

Våre reiseledere

På våre turer er det alltid med en dyktig norsk eller skandinavisktalende reiseleder. Noen ganger vil reiseleder være med gruppen fra Oslo lufthavn, andre ganger vil reiseleder møte gruppen ved ankomst destinasjonen.

  •  Hagesæter/Hjelme
    Hagesæter/Hjelme

    Anne Marit Hjelme
    er født, oppvokst og bor i Bergen. Hun er sjefredaktør i magasinet VIOVER60 på ellevte året, har en Master i ledelse og er sertifisert coach. Hun har jobbet som journalist, redaktør og leder hele sitt yrkesliv og har deltatt på utallige seniorreiser - med leserne sine - i hele verden. Hun er glad i folk og opptatt av å gjøre reisen så trygg og fargerik at den skaper varige, gode minner.

    Eirin Hagesæter
    er født på Skjervøy i Troms, men har bodd hele sitt voksne liv i Bergen og omegn. Hun har jobbet i magasinet VI OVER 60 i 15 år, og har hatt ansvar for leserturer i mange år. Noe av det kjekkeste hun gjør er å være på tur med leserne og få unike og gode opplevelser sammen.

Tillegg for dobbeltrom til bruk som enkeltrom

kr. 2 790,- (begrenset antall)

Verdt å vite

  • For å delta på turen må du være selvhjulpen og kunne håndtere din egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre reiseledere skal bistå med dette.
  • Generelt egner ikke våre reiser seg for den som har vondt for å gå. På utfluktene er det ofte mye gåing og det forventes at man skal kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen.
  • Spesielle behov på flyreisen og underveis på turen må opplyses om ved påmelding.

Om flyreisen

Har du behov for tilslutning fra andre byer er vi selvfølgelig behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss for priser og muligheter. I noen tilfeller må overnatting på Gardermoen påregnes på ut- og/eller hjemreise, grunnet tidlig avreise eller sen ankomst. I forhold til eventuelle forsinkelser/endringer på reisen, er det en fordel å ha en gjennomgående flybillett fra avreisested til endelig destinasjon, framfor separate flybilletter. Alle tider er lokale tider. Vær oppmerksom på at eventuelle endringer på flytider er utenfor Aller travels kontroll.

  • Avgang fra Oslo.
  • Vi anbefaler at du møter opp i god tid og senest 2 timer før avreise.
  • For avreisetidspunkt se Avganger & bestilling.

Turen til Malaga flyplass

Varighet
ca. 4 timer
Flyselskap
Norwegian

Du kan sjekke inn 23 kg bagasje.

Turen hjem fra Malaga flyplass

Varighet
ca. 4 timer
Flyselskap
Norwegian

Du kan sjekke inn 23 kg bagasje.

Temperatur og vær

  januar februar mars april mai juni juli august september oktober november desember
Madrid 10 / 3 12 / 4 16 / 6 18 / 7 21 / 11 27 / 15 31 / 18 31 / 18 26 / 15 19 /10 13 / 6 10 / 4
Malaga 15 / 6 16 / 7 18 / 8 19 / 10 23 /12 27 / 16 30 / 19 30 / 19 27 / 17 22 / 13 18 / 10 15 / 7
Calahonda 12 / 2 14 / 3 17 / 4 19 / 6 23 / 10 29 / 14 34 / 17 33 / 17 29 / 14 22 / 10 16 / 5 13 / 3
Alicante (Calpe) 17 / 6 18 / 7 19 / 8 21 / 10 24 / 13 27 /17 30 / 20 31 / 20 28 / 18 24 / 14 20 / 10 18 / 7
Barcelona 13 / 4 15 / 5 16 / 7 21 / 12 21 / 12 24 / 16 28 / 19 28 / 19 26 / 17 22 / 13 17 / 8 14 / 6
Palma de Mallorca 15 / 8 16 / 9 17 / 10 19 / 11 22 / 14 26 / 18 29 / 21 30 / 22 27 / 16 23 / 16 19 / 12 17 / 10
Tenerife 21 /15 21 / 15 21 / 15 22 / 16 22 / 16 24 / 18 26 / 19 29 / 21 28 / 21 26 / 20 24 /18 22 / 16
Gran Canaria 21 / 15 21 / 15 22 / 15 22 / 16 23 / 17 25 / 19 27 / 20 27 /21 27 / 21 26 / 20 24 / 18 22 / 16

Avganger & bestilling

DatoAvreisestedReisemålLedige plasserFra pris

Mai 2021

25/5Oslo GardermoenSpania - bli friskere-uke-15 990,-Ring oss!Mer informasjon

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Hva bør jeg tenke på i forbindelse med vandreturer?

    Vandreturer arrangeres for de som trives med en aktiv ferie og med å ferdes i naturen. Vandringene går i et variert terreng, personer som er i vanlig god form bør kunne gjennomføre våre vandringer uten problem.

    Deltagerne er selv ansvarlige for å ha tilstrekkelig kondisjon til å kunne gjennomføre vandringene. Du finner oversikt over hvilket nivå det er på en vandring i programmet til turen. Hva de forskjellige nivåene innebærer finner du informasjon om her: www.allertravel.no/niva-vandreturer En reiseleder er alltid med på våre vandringer. 

  • Hva pakker jeg til en vandretur?

    2-3 uker før din vandretur, sender vi en anbefalt pakkeliste sammen med dine reisedokumenter.


    Vanlig turtøy og bekvemme tursko, herunder joggesko eller fjellstøvler, er nødvendig. Disse bør være inngått før avreise. Vær oppmerksom på at blant annet Østerrike har et krav om at alle som går i fjellet må ha fjellstøvler som støtter ankelen. Disse bør også være sklisikre.
    Når det gjelder sekk holder det på de fleste vandringer med en liten sekk som har plass til en vannflaske, et sitteunderlag og kanskje litt gnagsårplaster og en matpakke. Det viktigste er at den sitter godt på ryggen.